BMW M3 GTS срещу Porsche 911 GT3 RS: две стари „атмосферки“ на Нюрбургринг

Ще успее ли M3 GTS да се наложи над 911?


2
юли
2017

Бойното предизвикателство е оранжево. И ако трябва да бъдем точни – огнено оранжево . Кодът на боята е U 94. Така че местните автобояджии могат да „забъркат“ подходящия цвят. Навсякъде има тунинговани огнено оранжеви ВМW-та. Защото феновете на баварската марка се кланят пред „свръх тройкаката“. С МЗ GTS от ВМW демонстрират конкурент на Porsche 911 GТЗ RS. По-лек, по-бърз, по-скъп, по-впечатляващ, по-екстремен във всяко отношение – това е рецептата, по която е конструирано върховото 911, същата идея е заложена и в конструкцията на състезателната „тройка“ за ежедневна употреба. Който смята, че мощността на МЗ случайно е 450 к.с., явно още вярва в Дядо Коледа.

Огромоният заден спойлер е запазена марка на 911 RS от 1973 г. При това GT3 спойлерът е особено голям.

Факт е: ВМW разполага с абсошотно идентична мощност като Porsche и с нея подпалва не само задните си гуми, но и мечтите на феновете. Но коя концепция е по-бърза все пак? Предно- или задноразположен двигател? V8 или 6-цилиндров боксер? Двоен съединител или механична трансмисия? МЗ или 911? Това е звезден двубой, борба на системите. Тази на ВМW залага на увеличение на хода на буталото на 8-те цилиндъра, така че 4-литровият мотор се превръща в 4 4-литров. Освен това има подобрения и във ,“ вътрешността“ на двигателя, в аеродинамиката, конструкцията е олекотена. Също така каросерията е снишена, клиренсът може да се регулира, а задният подрамник е свързан с каросерията без тампони.

Централните гайки на джантите са серийни, за керамичните се е доплащало.

Вместо задни седалки има ролбар, гумите са по-широки. МЗ GТS е доста близък до истински състезателен автомобил, и когато водачът натисне стартовия бутон на двигателя, пилотите на Porsche наострят уши. Боже, какъв звук! На празен ход 8-цилиндровият агрегат боботи, реве и бучи толкова внушително, че напълно заглушава Porsche-тo. В същото време боксерът тихичко потраква, долавя се шумоленето на едномасовия маховик, звукът нее впечатляващ, моторът сякаш е повреден. Но за щастие Porsche може и иначе. Но нека караме наред. Наточеното МЗ устремно се втурва по пистата и се държи на пътя точно като за един състезателен автомобил: уверено, спокойно, неутрално и с прецизни реакции във виражите.

Благодарение на задноразположения двигател и сликовете с широчина 325 милиметра GT3 RS впечатлява с перфектно сцепление е екстремна стабилност

Още по темата

Card image cap
Hyundai i30 Fastback: шикозното купе с четири врати 

24
ян.
2018

Hyundai допълва гамата на i30 с 4-врато купе. Дали Fastback е толкова спортен, колкото изглежда? AUTO BILD изпробва новия модел

Card image cap
Seat Leon Cupra R

28
ное.
2017

Card image cap
Сравнение на новия Е-клас: Mercedes печели със спирачките си

3
юни
2016

Новият бизнес клас от Щутгарт блести със системите си за сигурност. И спира брутално. А конкурентите са изумени

Card image cap

В последния брой:

Архив >