BMW M3 CSL го е имало и с V8 мотор!

1406
2022

Единствено истински с 6-цилиндров мотор? Под капака на това BMW M3 CSL работи V8 двигателят от M5 E39. Това всичко е единична бройка – опитно зайче!

За повечето почитатели BMW M3 CSL е най-доброто M3 на всички времена! Между 2003 и 2004 г. хората от Мюнхен произвеждат около  1400 екземпляра от специалния модел, които днес се продават дори и за 200.000 лв. :Съставките” на CSL са изключителни: редови 6-цилиндров мотор, седалки тип корито, полусликове (по желание се предлагат и нормални гуми), карбонов покрив и някои други. Малцина обаче знаят, че BMW са направили една бройка M3 CSL с V8 двигател. Прототипът съществуват и до днес и дори е в движение!

В публикувано наскоро видео в Youtube BMW представи необикновеното M3 CSL от поколение E46, за чието съществуване досега знаеха малък брой хора. Видеото е заснето в тайната съкровищница на BMW M: то започва със сиво M3 CSL, което на пръв поглед изглежда съвсем нормално.

Когато чуват звука обаче, феновете на BMW се разколебават: вместо дрезгавия звук на 6-цилиндров мотор този E46 издава басов и сонорен саунд!

V8 вместо редови 6-цилиндров агрегат в M3 CSL

При по-внимателно вглеждане специалистите ще разпознаят втори, кръгъл вентилационен отвор, който е интегриран ръчно в предната броня. Той снабдява с въздух V8 двигателя.

Един момент, V8? Да, не сме сбъркали: в този уникат-единична бройка не работи легендарният 6-цилиндров редови двигател с обозначението S54, който в CSL разполага с 360 к.с. и 370 Нм, а 5,0-литровият V8 мотор от BMW M5 E39.

Кръстеният S62 V8 двигател се побира в двигателния отсек на М3 и разполага с 430 к.с. – малко повече в сравнение с версията с 400 к.с., използвана в M5 и Z8. Куриозното: при посочените данни изглежда има нещо грешно. Говори се за един-единствен двигател с обозначението S65VB40 – при това S65 е V8, който от 2007 се предлага в M3 E9X. Във видеото се вижда, че под капака е разполагащият с работен обем от 4941 куб. см S62 от M5 E39.

Готовият за движение прототип доставя огромно удоволствие. Ханс Раан, шеф на отдела за прототипи на BMW M, потвърждава: „Опитвахме да развием още повече идеята за CSL. Това бе един луд опит!“

Външният вид е почти сериен

Заради по-големия двигател теглото от 1385 кг на серийния вариант CSL отново се покачва, но затова пък ще бъдете компенсирани от по-голямата мощност. За разлика от в M5 и Z8, S62 двигателят в този прототип е комбиниран с SMG-II-трансмисията на M3 CSL. Иначе CSL е оставен в серийно състояние.

Редови 6-цилиндров или V8 двигател? Със сигурност е въпрос на вкус. Едно нещо обаче е сигурно: този M3 CSL е един вълнуващ прототип, представен на обществеността по повод 20-тата годишнина от съкращението CSL. Най-доброто: в съкровищницата на BMW M има още много интересни „опитни зайчета” – например BMW M5 CSL!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин