BMW M240i xDrive: с него шега не бива

Последната стъпка преди М2 гарантира върхово удоволствие от шофирането, комбинирано с предвидимо пътно поведение


15
май
2017

3-литров турбобензинов двигател, 340 конски сили, 500 Нм… респектиращо, нали? И всичко това „събрано“ в стегнато спортно купе: BMW М240i xDrive е израз на изконните ценности на марката, макар и с 4х4-задвижване. Вихрено ускорение, прецизно следване на зададената траектория и ултраефективно спиране – спортният „баварец” доставя неподправена радост от шофирането и в много аспекти напомня на „иконата” Е30. И макар че карането му не изисква върхови пилотски умения най-вече заради превъзходното сцепление, с тази кола трябва да внимавате много – особено ако не обичате да ви изпреварват. Буквално на всеки трети светофар ще се намери някой последовател на Доминик Торето, който ще иска да премери сили с вас – и после ще продължи по пътя си с разбито самочувствие… Ако се поддавате на подобни провокации обаче, М240i ще ви „таксува” подобаващо – особено в града разходът съвсем спокойно скача до 14 л на 100 км.

С обем на багажника от 390 л купето е удобно за всекидневна машина.

При M240i Купе подписът на M GmbH се забелязва веднага. В допълнение към М спортния пакет множеството специфични елементи на M Performance гарантират, че този темпераментен автомобил с две врати е нещо особено. Ексклузивни алуминиеви джанти, разположени от двете страни ауспухови тръби, цветoво акцентирани корпуси на външните огледала – M Performance купето ясно показва своята спортна ДНК отвън и отвътре. Уникално на пръв поглед, пленително на втори и в следващия момент, при стартирането на 6-цилиндровия двигател, просто вълнуващо. Вълнуваща е и цената – тестваната модификация с 8-степенна автоматична скоростна кутия и интелигентно двойно задвижване xDrive (винаги вървят в пакет), струва минимум 101 400 лева. За бруталното М2 ще трябва да отделите около 15 000 отгоре.

Типично за BMW: кокпитът е изчистен, М-ковият волан ляга удобно в ръцете.

Редовият „шестак“ гали ухото със своя типичен звук – в ерата с настъплението на 3-цилиндровите „мъници“ под капака саундът е повече от завладяващ, при това без да се натрапва. Двигателят на „бавареца“ радва и с бързото си развъртане, плавното разгръщане на мощността и не на последно място – с добрия синхрон спрямо 8-степенния автоматик.

3-литровият турбоагрегат разгръща плавно мощността си.

Седалките гарантират добра странична опора при атака на завоите с висока скорост.

Технически данни: BMW M240i xDrive (AT)

6-цил. редови мотор, турбо, 2979 cм³, 340 к.с., 500 Нм при 1520-4500 об/мин, 1566 кг, 0-100 км/ч за 4,5 сек, 250 км/ч максимална скорост (електронно ограничена), разход EU-Mix 7,4 л/100 км цена: от 101 400 лева

Още по темата

Card image cap
Suzuki има актуален мъник

1
февр.
2016

Японското мини иска да разбърка картите в своя клас

Card image cap
Seat Leon ST Cupra 300: Следващото ниво на емоцията

5
сеп.
2017

Със спортния модел Cupra Seat окомплектова гамата от версии на Leon. С едно 4х4 комби с 300 к.с. на пистата NAVАK до Белград

Card image cap
Новият Smart Cabrio срещу Bentley: Невъзможното сравнение на кабриолети

12
сеп.
2016

Какво се случва там? Та това е невъзможно! Напротив! AUTO BILD разбира се може! Smart срещу Bentley. И двата модела са кабриолети и жълти…

Card image cap
Renault Zoe: aвтомобилна свобода?

3
окт.
2017

Renault пусна нова версия на своя електромобил Zoe с увеличен капацитет на батерията - 41 кВтч., вместо досегашните 22 кВтч. Което означава реален пробег от 300 километра и повече свобода на движение

Card image cap
Skoda Kodiaq: чешкият Tiguan

11
юли
2016

През есента на 2016 г. Skoda ще представи официално Kodiaq. AUTO BILD вече успя да изпробва новия SUV – ето първите ни впечатления от него!

Card image cap

В последния брой:

Архив >