BMW M240i xDrive: с него шега не бива

Последната стъпка преди М2 гарантира върхово удоволствие от шофирането, комбинирано с предвидимо пътно поведение


15
май
2017

3-литров турбобензинов двигател, 340 конски сили, 500 Нм… респектиращо, нали? И всичко това „събрано“ в стегнато спортно купе: BMW М240i xDrive е израз на изконните ценности на марката, макар и с 4х4-задвижване. Вихрено ускорение, прецизно следване на зададената траектория и ултраефективно спиране – спортният „баварец” доставя неподправена радост от шофирането и в много аспекти напомня на „иконата” Е30. И макар че карането му не изисква върхови пилотски умения най-вече заради превъзходното сцепление, с тази кола трябва да внимавате много – особено ако не обичате да ви изпреварват. Буквално на всеки трети светофар ще се намери някой последовател на Доминик Торето, който ще иска да премери сили с вас – и после ще продължи по пътя си с разбито самочувствие… Ако се поддавате на подобни провокации обаче, М240i ще ви „таксува” подобаващо – особено в града разходът съвсем спокойно скача до 14 л на 100 км.

С обем на багажника от 390 л купето е удобно за всекидневна машина.

При M240i Купе подписът на M GmbH се забелязва веднага. В допълнение към М спортния пакет множеството специфични елементи на M Performance гарантират, че този темпераментен автомобил с две врати е нещо особено. Ексклузивни алуминиеви джанти, разположени от двете страни ауспухови тръби, цветoво акцентирани корпуси на външните огледала – M Performance купето ясно показва своята спортна ДНК отвън и отвътре. Уникално на пръв поглед, пленително на втори и в следващия момент, при стартирането на 6-цилиндровия двигател, просто вълнуващо. Вълнуваща е и цената – тестваната модификация с 8-степенна автоматична скоростна кутия и интелигентно двойно задвижване xDrive (винаги вървят в пакет), струва минимум 101 400 лева. За бруталното М2 ще трябва да отделите около 15 000 отгоре.

Типично за BMW: кокпитът е изчистен, М-ковият волан ляга удобно в ръцете.

Редовият „шестак“ гали ухото със своя типичен звук – в ерата с настъплението на 3-цилиндровите „мъници“ под капака саундът е повече от завладяващ, при това без да се натрапва. Двигателят на „бавареца“ радва и с бързото си развъртане, плавното разгръщане на мощността и не на последно място – с добрия синхрон спрямо 8-степенния автоматик.

3-литровият турбоагрегат разгръща плавно мощността си.

Седалките гарантират добра странична опора при атака на завоите с висока скорост.

Технически данни: BMW M240i xDrive (AT)

6-цил. редови мотор, турбо, 2979 cм³, 340 к.с., 500 Нм при 1520-4500 об/мин, 1566 кг, 0-100 км/ч за 4,5 сек, 250 км/ч максимална скорост (електронно ограничена), разход EU-Mix 7,4 л/100 км цена: от 101 400 лева

Още по темата

Card image cap
Продължителен тест: 100 000 км с Volvo XC60 D4

26
февр.
2017

Най-популярното Volvo не бие на очи. Но дали техниката и надеждността са на нивото на високата цена? Това стана ясно след продължителния ни тест! През лятото на 2017 година се очаква наследникът!

Card image cap
Новото BMW Серия 5: Интелигентно като Серия 7, спортно като Серия 3

19
ян.
2017

Новата Серия 5 на BMW иска да бъде най-прогресивният автомобил на нашето време – без да пренебрегва досегашните си добродетели. Изпробвахме го

Card image cap
Мощни модели от висок клас: сърдечни вълнения

24
сеп.
2017

Серия 5 и моделите от високия клас са доста самоуверени. Освен това предлагат и V8 агрегат! Както и звук, от който ще настръхнете

Card image cap
Qoros Qamfree 3: чао, разпределителен вал!

9
дек.
2016

Разпределителният вал е отживелица! Съвместно със шведите от Koenigsegg Qoros разработи Qamfree-технологията. AUTO BILD ви разкрива най-важното за нея!

Card image cap
Първи впечатления от новия VW Crafter

16
ное.
2016

Със следващото поколение на Crafter VW иска да се наложи при бизнес клиентите – куриери, майстори и др. AUTO BILD изпробва „транспортьора“

Card image cap

В последния брой:

Архив >