BMW M240i xDrive: истинско BMW от старата школа (ТЕСТ)

2402
2023

Някои вече са само на предно задвижване, други се зареждат от контакта. Няма как, в днешния променящ се свят и BMW се променя. И все пак, хората от Мюнхен не забравят да запазят в гамата си онези „горещи“ модели, които са истинският израз на радостта от шофирането. В търсене на истинските баварски добродетели се натъкваме на сравнително свежата Серия 2 Coupé. Моделът с две врати и код G42 може да изглежда доста необичайно, техниката му обаче ни е известна – тя е от Серия 3.

Което означава надлъжно разположен двигател и задно задвижване – тук тупти синьо-бялото сърце. Междувременно „малкото“ Coupé на BMW стана голямо момче, като се доближава доста до размерите на компактната Серия 3 от поколение E30 (1982–1994). Както и тогава, сега отпред се седи перфектно. Нашата оценка за ергономичност, изработка и фините материали: много добри! Затова пък малко разочароваща е задницата: още от ръст 1,60 метра тук става доста неуютно.

Новото Серия 2 Coupé e модерната интерпретация на BMW 02.

Да, най-същественият акцент е редовият 6-цилиндров мотор при тестваната от нас топмодификация (преди М2) М240i xDrive. Неговите могъщи 500 Нм са на разположение рано, като от 1900 оборота осигуряват впечатляващо ускорение, а 8-степенната трансмисия (с функция Launch Control) превключва брилянтно. M240i се управлява бързо и превъзходно в завоите – а двойното задвижване гарантира по-добро сцепление по некачествения (дори когато е сух) български асфалт. Но не само това: „двойката“ впечатлява като спокоен, комфортен и ефективен спътник, достоен за дълъг път. Който обаче струва минимум 111 300 лева! Ако искате да се задоволите с базовата модификация 218i със 156 к.с., ще трябва да отделите „скромните“ 73 600 лева… Но тогава ще получите самo четири цилиндъра, а не шест!

Индивидуална атмосфера на спортен автомобил се усеща в интериора

Почти нямате шанс да постигнете разход под 10,5-11 л/100 км при M240i – но с оглед на динамичните показатели, това далеч не е толкова стряскащо. За съжаление, автомобилът няма бутон за бързо спиране на системата за лентата – а при шофиране по планински пътища нейната намеса много често пречи на водача. Иначе Серия 2 завива с поглед – и следва зададената траектория като по релси. В режим Sport се отключва дяволът в автомобила, а от екрана в кокпита избирате коя „поднастройка“ да включите – Normal или „радикалната“ Рlus.

Шикозни: решетките на високоговорителите в цветовете на M Gmbh

Въпреки нископрофилните гуми M240i далеч не вози като лагерна количка, а увеличените спрямо предшественика размери (дължина – вече 4,60 м) се усещат и по отношение на вътрешното пространство. Иначе екстериорният дизайн не е пострадал – BMW-то изглежда фино и атлетично. Приятен акцент в кокпита на тестовия автомобил: зад 3-цветното М лого се крият говорителите на аудиосистемата Harman Kardon. И въпреки превъзходната динамика този „баварец“ е напълно пригоден за шофиране всеки ден.

Двигателят разчита на най-новата технология BMW TwinPower Turbo

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Мощност 275 кВт (374 к.с.) при 5000 об/мин 0–100 км/ч 4,3 сек Макс. скорост 250 км/ч
Д/Ш/В 4548/1838/1404 мм Багажник 390 л Тегло (празен) 1665 кг Задвижване двойно/8-степ. автоматик Разход 8,1 л А95Н/100 км (WLTP) Емисии CO2 185 г/км Цена от 111 300 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв