BMW M240i на Schnitzer: много близо до новото M2!

2103
2023

Както винаги: много преди появата на M-модел на BMW AC Schnitzer предлагат подходяща алтернатива за всички онези, които не могат да чакат. Тунинг-специалистите са вдигнали M240i до истинско M-ниво!

От една страна серийният автомобил е изненадващо добър по отношение на пърформънса. От друга новият BMW M2 ще се появи скоро. Като тунинг-фирма човек иска да направи нещо по-добро от оригинала. Или да вдигне по-малките модели до нивото на спортистите. Когато на пазара се появява M240, бе ясно, че тунинг-специалистите могат да направят нещо в тази насока. Базата бе сензационно добра, но естествено можеше и още. А докато се появи автентичното М2, тунингованото M240 може да доставя истинско удоволствие.

Допълнителни мощност и въртящ момент

Човек би могъл да направи директно и максимално субективно сравнение на двата модела на G87. Двигателите са еднакви – единият с една, другият с две турбини. Освен това новото M2 разполага със задно задвижване и със серийни 460 к.с. При максималния въртящ момент Schnitzer може да предложи повече за M240i.

Струващият 9.000 лв. пакет за мощността включва 46 допълнителни конски сили и плюс по отношение на максималния въртящ момент от 500 на 600 Нм (M2 G87, 550 Нм). BMW на Schnitzer спринтира за 3,9 секунди до темпо 100, а новото M2 за 4,1 секунди.

600-те нютонметра биват използвани от тунингованото 240 перфектно за Launch-старта. В комбинация със здраво захапващите гуми се изстрелвате незабавно напред, няма буксуване, всичко е на ниво. С 1,5 секунди по-бързо до темпо 200 от базовия автомобил, с 3,8 до темпо 250, това е изключително много за една такава „малка“ преработка!

Спирането също е забележително. Човекът на Schnitzer Фенерс не е сложил по-големи спирачни дискове и апарати, а само е монтирал нови гуми Continental SportContact 7 върху собствените 20-цолови джанти. Така автомобилът спира от темпо 100 км/ч за сензационните 30,7 метра. Серийният автомобил с гуми на Michelin спира с 1,7 метра по-късно.

И как върви автомобилът? На пътя, във всекидневието, на пистата? С по-големите колела и спортното окачване Coupé е изненадващо послушно и образцово. Няма тропане при преминаване през дупки, не ви боли глава от силния звук от ауспуха – можем да говорим за стабилно и комфортно возене.

Автомобилът на Schnitzer би могъл спокойно да вдигне и 300 км/ч, ако не беше серийното ограничение на максималната скорост. Хората обаче работят над решение за по-високо максимално темпо.

Комфортно окачване – май не звучи като за пистата? Или пък? Фенерс е хитра лисица и знае, каква настройка е необходима за пистата Заксенринг. Затова и тази „двойка” се управлява по-дефинирано в завоите от серийния вариант.

Импулсите на волана се следват мигновено, завоите се вземат с отлично сцепление, докато задната ос претворява по-голямата мощност в задвижване напред, без да е необходимо да бъде озаптявана. Още нещо похвално: тунинг-специалистите за пореден път доказват, че по-голямата мощност води до по-нисък разход на гориво. Така удоволствието доставя още по-голямо удоволствие!

ИЗВОД

Гидо Науман

Ако не ви се чака за M2 или пък нямате достатъчно пари за него, можете да се насочите към пакета на AC-Schnitzer. С него принципно забавният M240i става още по-забавен, без да губи от скоростта си  и да се превръща в играчка за пистата.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин