През юни 1975 година BMW стартира нов проект, който впоследствие изобщо не е обявяван пред обществеността. На базата на старо BMW LS е създаден експериментален автомобил, чиито първи тестове са през декември 1976 година.
За разлика от BMW 1602, тук се използва нов постояннотоков електромотор на Bosch и десет оловни батерии на Varta с Aquamatik (централно допълване с вода и отвеждане на газовете), което позволява натрупването на нови познания. За пръв път на борда има и зарядно устройство с кабел и автоматично изключване, което позволява зареждане на батериите от обикновен контакт на
електропреносната мрежа. Въпреки че са запазени хидравличните барабанни спирачки на серийния автомобил, винаги се спира предимно с електрическата спирачка. Редукторът и диференциалът са комбинирани в компактен блок с електромотора. Отоплението на предното и задното стъкло, както и отоплителната печка на Bauknecht се грижат за приятната температура в интериора.
BMW LS Elektro (1975): технически данни | |
Двигател | Електромотор за постоянен ток (Bosch) |
Постоянна/върхова мощност | 8 кВт / 17 кВт |
Акумулатор | 12 оловно-киселинни тягови батерии (Varta) |
Капацитет | 10,8 кВтч |
Тегло | 318 кг |
Динамични характеристики (прибл.) | |
Максимална скорост | 65 км/ч |
Ускорение 0-50 км/ч | 11,4 сек |
Пробег (градско движение) | 30 км |