BMW LS Elektro (1975): „дядото“ на i3 с оловно-киселинни тягови батерии

0308
2022

През юни 1975 година BMW стартира нов проект, който впоследствие изобщо не е обявяван пред обществеността. На базата на старо BMW LS е създаден експериментален автомобил, чиито първи тестове са през декември 1976 година.

За разлика от BMW 1602, тук се използва нов постояннотоков електромотор на Bosch и десет оловни батерии на Varta с Aquamatik (централно допълване с вода и отвеждане на газовете), което позволява натрупването на нови познания. За пръв път на борда има и зарядно устройство с кабел и автоматично изключване, което позволява зареждане на батериите от обикновен контакт на
електропреносната мрежа. Въпреки че са запазени хидравличните барабанни спирачки на серийния автомобил, винаги се спира предимно с електрическата спирачка. Редукторът и диференциалът са комбинирани в компактен блок с електромотора. Отоплението на предното и задното стъкло, както и отоплителната печка на Bauknecht се грижат за приятната температура в интериора.

BMW LS Elektro (1975): технически данни
ДвигателЕлектромотор за постоянен ток (Bosch)
Постоянна/върхова мощност8 кВт / 17 кВт
Акумулатор12 оловно-киселинни тягови батерии
(Varta)
Капацитет10,8 кВтч
Тегло318 кг
Динамични характеристики
(прибл.)
Максимална скорост65 км/ч
Ускорение 0-50 км/ч11,4 сек
Пробег (градско движение)30 км

Още по темата


ƒ