2023
Студените зимни дни с минусови температури, снегът и ледът вече станаха все по-голяма рядкост. Но въпреки слънцето на снимките, напоследък термометърът на BMW iX3 често отчиташе стойности под нулата. Принципно не е проблем, iX3 се справя и без топлина от мотора, като вътрешното пространство трябва бързо да се загрее – за това допринасят много и подгряването на волана и на седалките.
Това не е се отразява негативно и на пробега на iX3 на дълъг път – както през зимата, така и през лятото ще изминете 250 километра с едно зареждане на батерията. При много студено време токът доста се „инатеше” на влизане в батерията на BMW – нерядко само със 70, 80 квт. На какво се дължи това? На студената батерия и на това, че въпреки „оптимизирания за зареждане” маршрут, iX3 не загрява предварително батерията автоматично.
Все пак в един момент на дисплея на инфотейнмънт системата се появява въпрос, дали искате батерията да бъде предварително загрята. Ако пропуснете да отговорите положително, ще продължите да си карате със студена батерия.
Можете да се радвате на това в този случай на предварително загряване: BMW iX3 зарежда бързо ток дори и в студено време. Веднъж дори със 160 кВт., въпреки че максимумът му е 150 кВт.
BMW iX3 M Sport в продължителния тест на AUTO BILD
• старт на продължителния тест: 8-ми април 2022 г.
• цена на тестовия автомобил с екстрите: 150.500 лв.
• досега сме изминали: 35.873 км
• тестов разход: 24,1 кВтч./100 км
• страхотно: управлява се комфортно както всяко X3, принципно лесно управление на кокпита, удобни за дълъг път седалки.
• не особено добре: когато през зимата батерията не е предварително загрята, настройката на оптимизиран за зареждане маршрут не е лесна.

