BMW i8 Roadster: хибридният роудстър за 310 000 лв.


31
авг.
2018

Когато се заговори за автомобили с електрически контакт, целокупното народонаселение може да се раздели на три групи: сред феновете са хардлайнерите, които приемат само изцяло електрическото задвижване. Следват вечно отричащите тази технология, които особено при спортните автомобили просто не могат да живеят без тътена на двигателя с вътрешно горене. И съществува трета група, съставена от по-скоро рационално мислещите, които си казват: защо пък да не комбинираме и двете? Спорт и електричество. Тътен и тишина.

Именно за тази прослойка преди пет години бе замислен BMW i8. Един спортен plug-in хибрид, който ТРЯБВА да може да върви изцяло на ток, но МОЖЕ да се движи и с двигател с вътрешно горене с придружаващия го саунд. Или обратното. С други думи радост от шофирането и положителна емоция от намалените разходи, но без все още ширещия се страх от ограничен пробег. Почти 14 000 бройки са продали от BMW от 2013 година досега по целия свят.

Та този BMW i8 баварците са го преработили: сега той още по-дълго остава тих благодарение на уголемения акумулатор и увеличения с това пробег на ток. В същото време много бързо произвежда завиден тътен в сравнение с всеки друг електрически автомобил. Превключвате джойстика на режим Sport и само за секунди нямата акула се превръща ръмжащ звяр.

Нов стар кокпит: подобрени седалки, екранът вече може да е интерактивен, хедъп дисплеят се доплаща

И тъй като BMW предлага сега i8 вече и като Roadster, в този чудесен plug-in хибрид може да отворите покрива и да оставите вятъра да развее косите ви. Възможността да приберете сгъваемия гюрук (до скорост от 50 км/ч) почти безшумно само с натискане на копче, скрито в средната конзола, много подхожда на този модел на акустичните крайности.

Тестваме с прибран покрив, защото в околностите на словенския курорт Порторож грее топло слънце. Крайбрежните булеварди са идеални за атрактивния BMW i8: той привлича погледите на туристите и няма страх от предстоящите планове на много европейски общини да забранят в туристическите си центрове автомобили, които се движат с двигатели с вътрешно горене. Най-късно до 2050 много градове възнамеряват да допускат в центровете си само електрически автомобили. Поради тази причина навсякъде по адриатическото крайбрежие се изграждат зарядни станции за електромобили.

Избор на режим за движение до джойстика: да преместиш ръчката леко наляво в режим Sport е просто рефлекс

Чувството да се движите в открит Roadster е уникално. Чувате само свистенето на гумите и чуруликането на птичките. Щом влезете в тунел, акустиката е несравнима и първоначално дори леко стряскаща. Щом излезете от градския трафик и натиснете педала на газта, чрез малък електромотор ще събудите трицилиндровия агрегат (с филтър за твърди частици). Сега е доста по-добре изолиран, но продължава да се чува силничко.

Тогава е по-добре да задействате бутона eDrive, за да продължите, докогато е възможно, в електрически режим. Двигателят отдава 9 кВт повече в сравнение с предходния модел, или 105 кВт. Пълният въртящ момент от 250 Нм се задейства моментално и задвижва тесничките предни гуми (195/50 R 20), като ускорява BMW i8 изцяло с електрическа енергия до скорост от 120 км/ч. Така обаче изцяло електрическият пробег спада рязко, като презряла маслина в красивите градини около Порторож.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Дизел срещу бензин: Audi Q3 2.0 TDI срещу Q3 2.0 TFSI

7
апр.
2016

Разумните клиенти ще изберат дизела

Card image cap
Продължителен тест на Mercedes E 350 CDI T: задоволителната звезда

14
юни
2017

100 000 км с Mercedes E 350 CDI: истинско блаженство? Почти, защото до края на продължителния тест нямаше сериозни проблеми. Но истинското съвършенство в детайлите изглежда по друг начин

Card image cap
100 000 километра с Hyundai i40 Kombi

5
юни
2017

Kopeйцume се учаm бързо u cmaвam все пo-дoбpu. Голямоmо uм kомбu се пpeдcmaвu много убедumелно в пpoдължumeлнuя mecm

Card image cap

В последния брой:

Архив >