BMW i8 срещу Porsche 911 4s: дуел на концепциите

Сега вече става сериозно: как се представя електрическият революционер на BMW на състезателната писта? Сравнение със стария майстор Porsche 911 ще покаже как се държи i8 в граничен режим


21
юни
2017

ТО Е ПРЕЖИВЯЛО МНОГО И Е НАДЖИВЯЛО ВСИЧКИ. От 50 години Porsche 911 има най-сериозните претенции за трона при спортните автомобили. Но сега изведнъж се появява това BMW i8 и иска да прави всичко различно. Като първия екологичен спортен автомобил на света, то обещава промяна: край на разхищаващите горивото скоростни болиди, напред към ефективната наслада от динамиката с електрически допинг. От легендарното М1 от 1978 година нито един друг спортист на BMW не е вдигал летвата на очакванията толкова високо като i8. Особено неговият експресивно футуристичен дизайн катапултира очакванията на нивото н а 911. Минимум! При скорости, при които минувачите имат време да ги проследят с поглед, i8 има значителна преднина.

911 вече е значително по-луксозно, но без това да е за сметка на радостта от шофирането

И повечето наистина си мислят: този автомобил със сигурност е по-бърз от 911. Наистина ли? Ще успее ли i8 с двойно задвижване да се представи убедително на състезателната писта? Как ще се представ и срещу 911 с 4×4? Защото времената за обиколка винаги са били най-точният показател за динамиката на управлението. Техническите данни ни карат да очакваме дуел с изравнени възможности. Със системната си мощност от 326 к.с. и собствено тегло от 1559 килограма изостава незначително от по-лекото с 21 кг 911 с 4х4 задвижване и мощност 400 к.с. За сметка на това то е с по-добро разпределение на теглото между осите, по-добра аеродинамика, както и екстремна еластичност при междинни ускорения благодарение на електрическия въртящ момент.

На състезателната писта i8 се движи много балансирано

В дисциплината от 80 до 120 км/ч BMW има миниатюрна преднина пред Porsche. Но достатьчно ли е това за победата? Затова отиваме на пистата. В случая на Motorsportarena в Ошерслебен. На тази писта с дължина 3,7 километра AUTO BILD редовно прави тестове, така че постигнатите времена могат да бъдат сравнявани с тези на други спортни автомобили. Porsche поема по пистата. Още в четвъртата бърза обиколка гумите му са толкова горещи, че губят оптималното си сцепление.

i8 изостава от 911 по отношеие на времената на писта, има известни проблеми с издръжливостта

Още по темата

Card image cap
BMW 520d Touring: комби с хепи енд

20
юли
2017

Новата Серия 5 има интелигентна система за товарене. Идеалната бизнес лимузина със спортен дух

Card image cap
Дизел срещу бензин: Peugeot 308 SW Blue HDi 120 срещу 308 SW PureTech 110

20
апр.
2016

Три цилиндъра са по-добре от дизел

Card image cap
Интелигентният господин X

15
окт.
2016

Обновената версия на хитовия малък SUV е станала по-модерна и предлага дори Concierge услуги на борда

Card image cap
Abt-Audi QS7: стилен с вътрешни добродетели

29
юли
2016

Тунинг компанията Abt коренно променя Q7: с комплект раздувки, 22-цолови джанти и повишение на мощността SUV-ът се превръща в QS7. AUTO BILD изпробва големия колос

Card image cap
BMW 750Ld xDrive: на седмото небе с четири турбини

22
февр.
2017

Въздушно окачване, олекотена каросерия с карбоново ядро, лазерни фарове, управление с жестове – плюс най-мощния сериен 6-цилиндров дизелов двигател на света

Card image cap
Qoros Qamfree 3: чао, разпределителен вал!

9
дек.
2016

Разпределителният вал е отживелица! Съвместно със шведите от Koenigsegg Qoros разработи Qamfree-технологията. AUTO BILD ви разкрива най-важното за нея!

Card image cap

В последния брой:

Архив >