BMW i5: всичко за електрическата „петица”

1807
2023

След десет милиона продадени екземпляра BMW пусна електрическа версия на модела. AUTO BILD ще ви даде информация за BMW i5!

Електрическата версия на седана от висок клас на BMW се нарича BMW i5, вече може да се поръчва и през 2024 г. ще се появи и като комби Touring.

На външен вид разликите между Серия 5 и i5 са маргинални. Дължи се на факта, че също както и при Серия 7 BMW използва една и съща платформа за всички моторизации и задвижвания (CLAR II). Баварците нямат отделна платформа за електромобили като например при Mercedes EQE.

Добрата новина за мнозина: Серия 5 и i5 нямат огромни бъбреци и притежават сравнително сдържана за разбиранията на BMW предница. Опционално тя може да е осветена – както при версията с двигател с вътрешно горене, така и при тази с електрическо задвижване.

Фаровете (серийно с LED) са доста семпли – BMW говори за редуцирано изразяване. Времената на характерната външност „Angel Eyes“ вече отминаха.

С изключение на издържаните в черно „бъбреци” на i5 M60 xDrive в предницата на практика няма разлика спрямо версията с двигател с вътрешно горене – необходимо е да се вгледате, за да откриете електрическата версия.

Седанът е с дължина от 5,06 метра – с 9,7 см по-дълъг от Серия 5 от поколение G30. Новият е пораснал и на широчина, височина и междуосие.

Размерите на BMW i5:
• дължина: 5060 мм (+97 мм)
• широчина: 1900 мм (+32 мм)
• височина: 1515 мм (+36 мм)
• междуосие: 2995 мм (+20 мм)

Извивката на Хофмайстер е подчертана елегантно с графичен елемент. На рамката зад страничните стъкла личи цифрата 5. Задницата изпъква с нови светлини в хоризонтална графика, като при i5 задният дифузьор е по-голям.

В рамките на Festival of Speed in Goodwood имахме възможност да разгледаме отвътре i5 M60 xDrive. Във вътрешното пространство веднага се усеща, че i5 е дълъг над 5 метра. Мястото отпред е много щедро, а материалите и изработката – превъзходни.

Кокпитът е редуциран и много прегледен. Има Curved Display с диагонал 12,3 инча за уредите и 14,9-инчов централен дисплей.

Освен това има и най-новото софтуерно поколение „Operating System 8.5“.

iDrive- и тъч-управление

Ако управлението чрез допир не ви харесва, можете да изберете  iDrive-контролера.На борда има и BMW Interaction Bar, усъвършенствано класическо амбиентно осветление.

Бърз поглед в багажника: вместимостта му е 490 л – с 40 л по-малка от тази на вариантите с двигател с вътрешно горене.

BMW i5 M60 xDrive с 601 к.с.

За пазарния си старт електрическата „петица” ще се предлага с две моторизации: базовата ще бъде i5 eDrive40 с един електромотор на задната ос и максимална мощност от 250 кВт. (340 к.с.) и 400 Нм максимален въртящ момент. При активна функция Boost получавате допълнителни 30 Нм, което прави възможен спринта до 100 км/ч за шест секунди. Максималната скорост е 193 км/ч.

Тест на прототипа на i5

Тестваме i5 M60 xDrive, 601 к.с., 4х4, возилото тежи 2,3 тона. И човек си мисли, как е възможно този тежък автомобил да е такава яка спортна машина? Както и да се усеща един клас по-малък?

Нашето i5 се справя добре с дупките. Преминаваме със 140 по един мост, неравност – „петицата” я поглъща и остава уверено и залепваща на пътя. Един много активен шпагат, който от BMW са направили – комбинация от майсторство в завоите и комфортно возене.

Цената на BMW i5 ще стартира от 140 000 лв., а топмоделът i5 M60 xDrive ще струва поне 200 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв