Новини » BMW Group ще използва иновативни кръгли акумулаторни клетки

BMW Group ще използва иновативни кръгли акумулаторни клетки

0909
2022

За BMW Group едно нещо е сигурно: високоефективните, иновативни и устойчиво произведени батерийни клетки са ключовият фактор за успех на индивидуалната електрическа мобилност на бъдещето. С моделите от Neue Classe BMW Group ще започне нова ера в електрическата мобилност от 2025 г. и за първи път ще използва новоразработени, кръгли батерийни клетки, които са оптимално съчетани с новата архитектура.

„С новоразработеното шесто поколение на нашите литиево-йонни клетки предстои огромен технологичен скок: енергийната плътност се увеличава с повече от 20 %, скоростта на зареждане се увеличава с до 30 % и пробегът се подобрява с до 30 %“, казва Франк Вебер, член на борда на директорите на BMW AG, отговорен за развойната дейност. „Също така намаляваме емисиите на CO2 при производството на клетки с до 60 %. Това са големи стъпки по отношение на устойчивостта и ползата за клиентите.“

„За да покрием нуждите си в дългосрочен план, ще изградим фабрики за батерийни клетки с нашите партньори, всяка с годишен капацитет до 20 GWh на шест места на най-големите ни пазари: две в Китай, две в Европа и две в USMCA,“ добавя Йоахим Пост, член на борда на директорите на BMW AG за закупуване и мрежата от доставчици. „Освен това, се договорихме с нашите партньори за производство с намалени емисии на CO2, те да използват частично вторичен материал за суровините литий, кобалт и никел и да използват зелено електричество в производството.“

BMW Group вече възложи поръчки за двуцифрена сума милиарди евро за производството на новите батерийни клетки на BMW. Благодарение на широкото вътрешно ноу-хау от собствения център за компетентност на акумулаторните клетки на компанията, екипът от експерти в областта на развойната дейнсот, производството и доставките успява значително да намали разходите за системата за съхранение на високо напрежение с новата акумулаторна клетка и интеграция на новата концепция на технологията за съхранение, разработена от BMW. Според настоящите пазарни условия в сравнение с текущото, пето поколение разходите могат да бъдат намалени с до 50 %. Компанията си е поставила за цел да доведе производствените разходи на изцяло електрическите модели до нивото на автомобилите с най-новата технология на двигателя с вътрешно горене.

Технологичен скок: нов формат на клетките и модернизирана клетъчна химия

Батерийната клетка е отговорна за основните характеристики на електрическите автомобили: пробег, динамика на шофиране и време за зареждане. Компанията фундаментално доразви клетъчния формат и клетъчната химия за технологията BMW eDrive от шесто поколение, използвана в Neue Classe. С новата кръгла клетка на BMW, специално проектирана за архитектурата на моделите от Neue Classe, е възможно да се увеличи значително пробегът с до 30 % (според WLTP) при моделите с най-голям пробег.

Новите кръгли клетки на BMW имат еднакъв диаметър от 46 мм и две различни височини. По отношение на призматичните клетки от петото поколение акумулаторни клетки на BMW, съдържанието на никел е повишено от страната на катода в кръглите клетки на BMW от шесто поколение и в същото време е намалено съдържанието на кобалт. Съдържанието на силиций е увеличено от страната на анода. В резултат на това обемната енергийна плътност в клетката се увеличава с повече от 20 %. Системата за съхранение на енергия играе ключова роля в структурата на каросерията на Neue Classe. В зависимост от модела тя може да бъде интегрирана гъвкаво и по начин, който спестява място при монтиране („pack-to-open-body“). Нивото на клетъчния модул е ​​елиминирано. Технологията за съхранение на енергия, задвижване и зареждане на Neue Classe работи при увеличено до 800 волта напрежение. Освен всичко друго, това оптимизира подаването на енергия от станциите за бързо зареждане с постоянен ток. Там може да се постигне значително увеличен капацитет на зареждане с ток до 500 ампера, така че времето, необходимо за зареждане от 10 до 80 %, може да бъде намалено с до 30 %.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин