BMW Group увеличи над два пъти продажбите си на електромобили

0308
2022

През първата половина на 2022 г. BMW Group успява да увеличи повече от два пъти продажбите си на чисто електрически превозни средства до 75 890 единици (2021 г.: 36 087/+110,3%; второ тримесечие на 2022 г.: 40 601 единици; +85,2%). През същия период продажбите на електрифицирани превозни средства се увеличиават значително, като се покачват с 20,4% до 184 468 единици (2021 г.: 153 243 автомобила; второ тримесечие на 2022 г.: 94 799 единици; +14,2%). Делът на електрифицираните превозни средства от общите доставки нараства до 15,9% (HY1 2021: 11,4%).

BMW iX3 (2022: 21 548 автомобила; HY1 2021: 10 009 автомобила) и MINI Cooper SE (2022: 18 428 автомобила; HY1 2021: 13 454 автомобила) остават най-търсените изцяло електрически модели, отчитайки значително по-високи продажби от същото тримесечие на предходната година. 69% от тези напълно електрически превозни средства са доставени на клиенти в Търговски регион Европа. Иновативните BMW iX и BMW i4, които все още се въвеждат на пазарите, също се радват на добър прием и допринасят за изключително високите поръчки на BMW Group. По-нататъшен ръст на продажбите се очаква през втората половина на годината – като затова ще допринесат новите изцяло електрически модели новото BMW i3, произведено в Китай, както и BMW iX1 и луксозния седан BMW i7.

По-ниски продажби поради проблеми с доставките – базов ефект от предходната година

Продължаващите проблеми с доставките на полупроводници и прекъсванията на веригата за доставки след свързаните с Covid ограничения в Китай повлияха на производството и доставките през първите шест месеца. С общо 1 160 094 автомобила, продажбите на BMW Group не успяват да достигнат историческия връх от предходната година (HY1 2021: 1 339 047 единици; -13,4%; Q2 2022: 563 187 единици; -19,8% от Q2 2021). Въпреки това компанията разширява лидерската си позиция в глобалния премиум сегмент.

Значително по-високи приходи на групата през първото полугодие

Въпреки отрицателния ръст на продажбите, приходите на групата се повишават с 19,1% през първите шест месеца на 2022 г. до 65 912 млн. евро (HY1 2021: 55 360 млн. евро; Q2 2022: 34 770; +21,6%). Пълната консолидация на китайското дъщерно дружество BBA е един от основните фактори за този резултат, донасяйки приходи от около 11 млрд. евро.

Разходите за продажби на Групата също се повишават значително поради същата причина, достигайки 54 399 млн.  евро (HY1 2021: 44 109 млн. евро; +23,3%; Q2 2022: 28 780 млн. евро; Q2 2021: 22 521 млн. евро; +27,8%).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин