BMW Group отчита 32,4% ръст в продажбите на електромобили

0705
2025

През първото тримесечие на годината BMW Group е доставила 586 117 премиум превозни средства на клиенти (-1.4%). Повече от една четвърт от тях са електрифицирани (26.9%), като напълно електрическите превозни средства отново показват значителен ръст на продажбите от +32.4%. Маржът на EBIT в автомобилния сегмент – един от ключовите показатели за печалба на компанията – е 6.9%, поставяйки го в горната част на целевия диапазон от 5-7% за годината.

„Колкото по-предизвикателна е средата, толкова по-важно е да имаме привлекателни продукти, последователна стратегия и висока степен на гъвкавост. Нашият технологично отворен подход остава ключов фактор за успех: с нашите млади, изключително атрактивни модели и широкия ни асортимент от задвижвания, можем да отговорим на различните нужди на клиентите по целия свят. Това ни позволява да постигнем стабилни резултати и да останем на правия път за постигане на нашите амбициозни цели за цялата година“, казва Оливър Ципсе, председател на Управителния съвет на BMW AG. „С NEUE KLASSE на пътя стъпва нашия най-голям проект за бъдещето: разширяваме нашето напълно електрическо предлагане и внедряваме бъдещи технологични клъстери и нов дизайнерски език за цялото ни моделно портфолио. Това ще повиши нивото на иновации в нашите превозни средства за всички типове задвижвания до съвсем ново ниво – като същевременно задава курса за печеливш растеж и устойчив успех.“

Значително увеличение на доставките на напълно електрически превозни средства

Въпреки постоянно силната конкуренция в Китай, глобалните доставки на компанията останаха в голяма степен в съответствие с предходната година (-1.4%). През първите три месеца BMW Group постига ръст на ключовите пазари в Европа (+6.2%) и САЩ (+4.0%).

През първото тримесечие на 2025 г. марката BMW е доставила общо 520 121 превозни средства на клиенти по целия свят, надминавайки обема от предходната година във всички региони, с изключение на Китай. Най-силен ръст се отчита при новите модели на BMW Серия 5 (+35.8%), както и при вариантите BMW X1 и X2 (+31.8%).

Марка BMW M постига солиден ръст на продажбите от +5.0% през първото тримесечие, доставяйки общо 50 500 превозни средства на клиенти. Основните двигатели на растежа са високопроизводителните модели BMW M3* и M3 Туринг*, както и BMW M5* и BMW M5 Туринг*, които са в голямо търсене във всички региони.

Марка MINI, която обнови целия си продуктов асортимент през миналата година, е реализирала 64 615 единици по целия свят – увеличение от 4.1%. Доставките на марката Rolls-Royce са 1 381 единици на клиенти между януари и март (-9.4%).

Напълно електрическите превозни средства от марките BMW, MINI и Rolls-Royce отчитат значителен ръст със 109 513 доставки по целия свят (+32.4%). BMW iX1 е най-успешният BEV модел на марката, докато BMW i4 представлява половината от всички доставени BMW Серия 4.

Продажбите на напълно електрически превозни средства показват най-силен ръст в Европа (+64.2%). Новите модели от марката MINI са основни фактори за това: градската премиум марка е доставила общо 22 794 напълно електрически превозни средства, постигайки дял на BEV от 35.3%.

BMW Group в момента предлага поне един модел с електрифицирано задвижване във всеки клас превозни средства. Общите доставки на електрифицирани превозни средства (BEV и PHEV) също нарастват значително през първите три месеца на годината, достигайки 157 487 превозни средства (2024: 122 582 превозни средства/+28.5%).

BMW Group успешно реализира своя стратегически план за допълнително разширяване на електромобилността. Освен това, компанията ще достигне две значителни продажбени репера: първо, доставката на 1.5 млн. напълно електрически премиум превозни средства от пускането на пазара на BMW i3 през 2013 г.; и второ, общо 3 млн. електрифицирани автомобила оттогава.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин