BMW E46 на старо: „тройката“ е търсена стока

На вторичния пазар "тройката" на BMW се харчи като топъл хляб... Нищо чудно, като се има предвид, че цената на употребяваните екземпляри е достъпна за всички


12
дек.
2017

Първо добрата новина – удоволствието от шофирането е възможно и без да банкрутирате финансово. Смяната на поколенията при малката спортна лимузина  доведе до естествен спад на цените на предходните модели и изведнъж дори мощните шест цилиндрови варианти станаха достъпни. Положителен момент е и богатото серийно оборудване на модела (всички .,тройки“ са с фронтални странични и въздушни възглавници за глава отпред), както и неоспоримото в качествата си поведение на пътя.

Изглежда обаче в BMW са попрекалили с директността на кормилната уредба – при движение по отсечки с неравна настилка и при спиране много клиенти се оплакват от силни вибрации на волана. Затова обаче не са виновни нито кормилната, нито спирачната уредба – причинната е в твърде мекото окачване на предните напречни носачи. Тропането на предницата пък най-често се дължи на хлабината в носещите шарнирни връзки на носачите – понякога това се случва още след пробег от 40 000 км. Неприятното в случая е, че те могат да бъдат сменени само в комплект с целия напречен носач , което излиза доста скъпо и изисква регулиране на геометрията на предницата след ремонта.

По-редки, но далеч не изключени, са повредите на МсРhеrsоn-модулите отпред, при които втулката за стеблото на буталото на амортисьора се изскубва от гумата. Най-сериозно обаче е положението, когато започне да се чува тропане отзад – в най-лошия случай това може да се дължи на задния мост, който може да се изтръгне в точката си на свързване с пода на каросерията. Най-често и тук причината за шума е в гумените втулки на допълнителната рама, които в зависимост от състоянието на пътното платно и начина на шофиране не издържат дълго на натоварването.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА BMW E46 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Добре известно е, че стилът на шофиране на притежателите на автомобили от този модел е, меко казано „динамичен“… Разбира се, темпераментните двигатели имат своя принос в поощряването на това поведение, а радващото в случая е това, че задвижващите агрегати и силовият тракт почти не се повреждат независимо от сериозното натоварване, на което са подложени. Засегната най-често е периферията – особено при дизелите, където турбокомпресорите твърде често престават да осигуряват необходимото налягане след определен период на експлоатация.

Моделът 320d е нещо като „проблемно дете“ в семейството на „тройката“

Статистиките за повредите на ADAC  отчитат многобройни дефекти на електрогенератора
при модела с двулитров дизел, произведени преди 2000 г. В пощенската кутия за оплаквания на AUTO BILD същият модел „изпъква“ повече с повредените датчици за дебита на постъпващия в двигателя въздух и приплъзващите съединители. Смущения в работата на помпата (постепенно намаляване на работния и капацитет) на системата Common-Rail се с решат по-често при трилитровия вариант, който осезаемо започва дa губи мощност с напредването на проблема с помпата.

Бензиновите модели не проявяват типични дефекти – дори финият механизъм за управление на клапаните Valvetronic на подновения в края на 2001 г. вариант 318i с 143 к.с. се оказва издръжлив и не създава проблеми при продължителна експлоатация.

Същото важи и за високото качество на изпълнението на това поколение на ,,тройката“ – потропващи шумове в интериора, припукващи люкове на покрива или клатещи се седалки (все неща , които бяха напълно нормални при предходния Е 36) не се срещат дари и при най-старите екземпляри на Е 46. Затова опасенията за покупка на автомобил от началните гощши на производство (1998 или 1999 г.) са напълно необосновани, а пък ръждата при това BMW е почти непознато явление.

Накрая спокойно можем да заключим, че от първостепенно значение за избора на E 46 е да намерите екземпляр с цена, която ви устройва. Сигурно няма да е трудно, тъй като цените на тази „тройка“ в момента спадат, което е чудесно…

 

Още по темата

Card image cap
Автомобили за млади шофьори под 10 000 лева

26
мар.
2018

След като вземете изпита за водачи, трябва да си купите и първия автомобил. Ще ви предложим седем бестселъра

Card image cap
15-те най-добри SUV според статистиката на повредите – Toyota RAV4

23
мар.
2018

Докладът на TÜV за 2018 г. ни информира, кои автомобили са надеждни и в добро състояние и след години. AUTO BILD ще ви представи най-добрите 15 SUV-а, които са препоръчителни като употребявани

Card image cap
Употребявани автомобили: лукс за 5000 лева

13
юли
2017

Внимавайте с употребяваните автомобили от луксозния клас: когато дойде време за първите ремонти, радостта ви може да свърши. AUTO BILD ще ви представи три модела с изгодни цени.

Card image cap
Подценените опасности от окачването

16
апр.
2018

Когато детайлите от окачването се износват бавно, ние почти не го усещаме. Опасните недостатъци се разкриват едва при директно сравнение със здраво окачване

Card image cap
Skoda Superb на старо: XXL Passat

17
юни
2017

Автомобилно Kingsize меню на промоция - това предлага първото поколение на Skoda Superb. Който всъщност е удължен Passat