BMW E46 на старо: „тройката“ е търсена стока

На вторичния пазар "тройката" на BMW се харчи като топъл хляб... Нищо чудно, като се има предвид, че цената на употребяваните екземпляри е достъпна за всички

1212
2017

Първо добрата новина – удоволствието от шофирането е възможно и без да банкрутирате финансово. Смяната на поколенията при малката спортна лимузина  доведе до естествен спад на цените на предходните модели и изведнъж дори мощните шест цилиндрови варианти станаха достъпни. Положителен момент е и богатото серийно оборудване на модела (всички .,тройки“ са с фронтални странични и въздушни възглавници за глава отпред), както и неоспоримото в качествата си поведение на пътя.

Изглежда обаче в BMW са попрекалили с директността на кормилната уредба – при движение по отсечки с неравна настилка и при спиране много клиенти се оплакват от силни вибрации на волана. Затова обаче не са виновни нито кормилната, нито спирачната уредба – причинната е в твърде мекото окачване на предните напречни носачи. Тропането на предницата пък най-често се дължи на хлабината в носещите шарнирни връзки на носачите – понякога това се случва още след пробег от 40 000 км. Неприятното в случая е, че те могат да бъдат сменени само в комплект с целия напречен носач , което излиза доста скъпо и изисква регулиране на геометрията на предницата след ремонта.

По-редки, но далеч не изключени, са повредите на МсРhеrsоn-модулите отпред, при които втулката за стеблото на буталото на амортисьора се изскубва от гумата. Най-сериозно обаче е положението, когато започне да се чува тропане отзад – в най-лошия случай това може да се дължи на задния мост, който може да се изтръгне в точката си на свързване с пода на каросерията. Най-често и тук причината за шума е в гумените втулки на допълнителната рама, които в зависимост от състоянието на пътното платно и начина на шофиране не издържат дълго на натоварването.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА BMW E46 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Добре известно е, че стилът на шофиране на притежателите на автомобили от този модел е, меко казано „динамичен“… Разбира се, темпераментните двигатели имат своя принос в поощряването на това поведение, а радващото в случая е това, че задвижващите агрегати и силовият тракт почти не се повреждат независимо от сериозното натоварване, на което са подложени. Засегната най-често е периферията – особено при дизелите, където турбокомпресорите твърде често престават да осигуряват необходимото налягане след определен период на експлоатация.

Моделът 320d е нещо като „проблемно дете“ в семейството на „тройката“

Статистиките за повредите на ADAC  отчитат многобройни дефекти на електрогенератора
при модела с двулитров дизел, произведени преди 2000 г. В пощенската кутия за оплаквания на AUTO BILD същият модел „изпъква“ повече с повредените датчици за дебита на постъпващия в двигателя въздух и приплъзващите съединители. Смущения в работата на помпата (постепенно намаляване на работния и капацитет) на системата Common-Rail се с решат по-често при трилитровия вариант, който осезаемо започва дa губи мощност с напредването на проблема с помпата.

Бензиновите модели не проявяват типични дефекти – дори финият механизъм за управление на клапаните Valvetronic на подновения в края на 2001 г. вариант 318i с 143 к.с. се оказва издръжлив и не създава проблеми при продължителна експлоатация.

Същото важи и за високото качество на изпълнението на това поколение на ,,тройката“ – потропващи шумове в интериора, припукващи люкове на покрива или клатещи се седалки (все неща , които бяха напълно нормални при предходния Е 36) не се срещат дари и при най-старите екземпляри на Е 46. Затова опасенията за покупка на автомобил от началните гощши на производство (1998 или 1999 г.) са напълно необосновани, а пък ръждата при това BMW е почти непознато явление.

Накрая спокойно можем да заключим, че от първостепенно значение за избора на E 46 е да намерите екземпляр с цена, която ви устройва. Сигурно няма да е трудно, тъй като цените на тази „тройка“ в момента спадат, което е чудесно…

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин