BMW Alpina XB7: този 3-тонен великан вдига 290 км/ч!


25
май
2020

„Благородната“ тунинг компания Alpina се заема с тунинга на BMW X7 и придава спортен характер на луксозния SUV – доколкото това е възможно. И тъй като BMW няма да пусне на пазара М-вариант на 7-местния автомобил, Alpina лансира XB7. За база на Alpina XB7 е използвано BMW X7 M50i, чийто V8 Biturbo-двигател генерира 530 к.с. Инженерите на Alpina са увеличили „конете“ до 621, а компанията изисква минимум 310 000 лв. за преработения Х-великан. Първите екземпляри Alpina XB7 ще бъдат доставени на клиентите през декември.

При XB7 веднага се забелява, че този SUV не е обикновено BMW. Тунинг марката, която разполага със собствен VIN-номер, е направила огромния „баварец“ спортно-елегантен. Както сме свикнали при Alpina, доработката е започнала с пакета оборудване Luxury Line.

Четири ауспухови тръби

Дизайнерите на Alpina са осигурили на този пакет „рейсинг“ усещане: отпред има по-големи въздухозаборници и спойлер с надпис Alpina. С всичко това стойката на XB7 върху пътя изглежда по-атрактивно. Отстрани правят впечатление характерните за Alpina джанти. Серийно те са с размер 21 цола, а като опция клиентите могат да поръчат типичните Alpina Classic – в размер до 23 цола! Отзад тунинг компанията дава на SUV-а уникална спортна броня с дифузьор и елегантна ауспухова система с четири тръби.

Кожа, докъдето ви стига погледът: Alpina е направила Х7 по-благородно отвътре.

Lounge-атмосфера в купето

Alpina е оформила по нов начин интериора на XB7 – и той се различава по много неща от серийния за Х7. Серийно „хиксът“ на Alpina получава кожен салон Merino, който клиентите могат да поръчат в един от четири възможни цвята. Част от базовото оборудване са комфортни седалки с отопление за трите реда, както и таван от алкантара. Детайли като централната част на волана и iDrive-контролерът в средната конзола носят логото на Alpina. Показанията на изцяло дигиталното арматурно табло също са адаптирани в унисон с дизайна на Alpina и позволяват повече възможности за конфигурация. Който иска да направи XB7 храм на лукса, трябва да избере струващия над 22 000 лв. кожен салон Lavalina.

При ХВ7 iDrive-контролерът носи логото на Alpina.

По-малък клиренс заради въздушното окачване

За да подобри пътното поведение на BMW X7, Alpina осигурява на XB7 спортно въздушно окачване с активна стабилизация отпред и отзад. Така „баварецът“ се доближава с 40 мм към асфалта, което сваля допълнително центъра на тежестта. За по-добра устойчивост срещу усукване на каросерията са монтирани допълнителни елементи. Серийният за Х7 8-степенен спортен автоматик ZF е „пипната“ допълнително от Alpina, за да бъде намалено времето за превключване. Освен това трансмисията е усилена, за да бъде по-издръжлива на увеличения въртящ момент. По този начин въпреки размерите си ХВ7 ще може да се движи доста пъргаво, за което съдействат и завиващите задни колела. Благодарение на разработената от ZF система Active Kinematics Control задните колела се отклоняват с до 2,4 градуса.

По-висока мощност за големия „осмак“

Напълно очаквано, от Alpina са вдигнали мощността в сравнение с базовия модел на BMW. 4-литровият V8 Biturbo е „напомпан“ с до 621 к.с. и 800 Нм. Както сме свикнали при Alpina, по-големи турбини и подобрена охладителна система правят работата на двигателя по-ефективна. Така въпреки теглото от 2,7 т спринтът 0-100 км/ч отнема само 4,2 сек – а максималната скорост достига впечатляващите 290 км/ч.

Alpina дава на 4-литровия BMW V8 впечатляващите 621 конски сили.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >