2024
Малко са BMW-тата от последните няколко десетилетия, които остаряват толкова достойно, колкото E38 Серия 7. С напредването на годините той става все по-зъл и предизвикателен, особено в сравнение с натруфения си модерен еквивалент с тези гигантски, стерилни ноздри.
Повечето хора са съгласни, че когато става дума за BMW Серия 7, най-добрият, поне по отношение на имиджа, е E38, който е елегантен и стилен със силно изразено присъствие на пътя. По-разумните клиенти биха предпочели 728i, по-приключенски настроените без съмнение ще искат 740i, а тези с по-дълбоки джобове – 750i, защото нищо не може да се сравни с V12. Оказва се обаче, че и тук, колкото и невероятно да звучи, все пак има какво да се добави, и тази чест се пада на Alpina.
Със своето вродено пристрастие към динамиката и управляемостта, елитната тунинг фирма зарежда конвенционалния двигател V12 на Е38 с още адреналин, увеличавайки неговия работен обем до 5,7 литра, чрез модифициране на всмукателната система и монтиране на нови цилиндрови глави и бутала Mahle. След преработката той генерира 382 к.с. и, което е по-важно – 413 Нм въртящ момент. Петстепенната скоростна кутия ZF Switchtronic може да бъде оставена да работи в напълно автоматичен режим за дискретно движение или да се превключи на ръчно управление за ударна атака. Управляван по този начин, BMW Alpina B12 е в състояние да ускори до 100 км/ч за по-малко от 6,5 секунди, преди да достигне своята максимална скорост от 279 км/ч (километражът за всеки случай е разграфен до 330 км/ч).
Автомобилът е претъпкан с екстри, като люк с електрозадвижване, контрол на дистанцията при паркиране, ксенонови фарове, фарове за мъгла и устройства за измиване на фаровете. 20-инчовите джанти Alpina със скрити стебла, са комплектовани с гуми Michelin Pilot Sport 4 S 245/40 отпред и 275/35 отзад. Окачването се отличава с по-къси и твърди пружини в сравнение със стандартната Серия 7, както и със система за контрол на нивото на Fichtel & Sachs, електронен контрол на амортисьорите и автоматичен контрол на стабилността.
Отопляемите и електрически регулируеми предни седалки са тапицирани в антрацитна биволска кожа със сини и зелени вложки, докато брезовото дърво е основният акцент върху таблото, централната конзола и панелите на вратите. Задните странични седалки също са отопляеми и регулируеми с електрическо захранване, а индивидуалните масички с подноси и осветените огледала са интегрирани в облегалките на предните седалки.
Оборудването включва бордови компютър, навигация, тризонов автоматичен климатроник и аудио система BMW Professional Hi-Fi, свързана към монтиран в багажника CD чейнджър.
Това е наистина е красиво обмислен персонализиран седан, а не фриволна сбирщина от тунинг части и компоненти, закрепени с болтове. Не напразно Alpina е предпочитаният тунер на BMW. Alpina B12 5,7 е произведен в 202 екземпляра, като само 59 от тях са с дълга база, какъвто е и автомобилът, показан на снимките.