BMW 850i Coupé: oсмицата на Германия


24
сеп.
2018

ОТ СЕРИЯ 8 ТЕ ПОБИВАТ ТРЪПКИ още в статично положение. В първия момент си мислиш – тази задница! Определено е шоколадовата страна на нещата. Широка, с тесни светлини и огромни крайни ауспухови тръби. Мега яко. И различна от първата „осмица“ на хората от Мюнхен (1989 до 1999 г.), по която почитателите тъгуват и до днес. Новото топ-Coupé е много по-агресивно и по-спортно. Минаваш отпред, отляво на 20-цоловите джанти, стигаш до вратата и трябва да се качиш. Потъваш ниско долу в шофьорската седалка. Тя е нова и те държи толкова здраво, както бебе държи биберона си.

Новооформени „бъбреци“ и впечатляващи вентилационни отвори за по-доброто „дишане“ на V8,
опционално фаровете са с лазерна светлина

Позицията на седене: доста близо до асфалта. С шушукане в Мюнхен споменават за приликата с 911 – да, такава определено си личи. Макар и Серия 8 да изглежда една идея по-внушителна и по-просторна, а с вместимостта на багажника си от 420 литра и делящата се в съотношение 50/50 задна облегалка притежава нещо като ежедневна практичност. Но да се върнем към същественото. Водачът гледа към новия дигитален кокпит на BMW, който е сериен в Серия 8 – също както и Head-up дисплеят. Само погледнете тази вътрешна архитектура! Кокпитът най-после не е хоризонтално ориентиран, а съвсем класически в посока на движение. Което е довело до това, че централният монитор с диагонал 10,25 инча е красиво интегриран в таблото. Под него се намира блокът за превключване на вентилацията и климатичната инсталация. Всичко е ориентирано към водача за щастие на феновете на BMW. Както в добрите стари времена. Прибавяме и елементите за управление със стъклен оттенък – например превключвателя на трансмисията. Е, разбира се, всичко е въпрос на вкус. Не въпрос на вкус, а тест за издръжливост за един 1,95-метров редактор – как се седи на задната седалка?

Тесните задни светлини и трапецовидните крайни ауспухови тръби доминират в задницата – това е шоколадовата страна на нещата

Ще го кажем така: ако си по-възрастен от 8-годишен, тогава там не е за теб. Няма достатъчно място. И отново излиза сравнение с Porsche 911. BMW Coupé се приближава доста близо до стандартния германски спортен автомобил по отношение на предлаганото място. Паркираме автомобила във фотостудиото – с предницата напред. Служителите в студиото стартират двигателя – този звук! V8 грохот от най-фино естество. Жалко, че няма списания на тема ниво на шум. Серия 8 може да ти завърти главата и със звука си. С което достигаме до темата от началото: направо ще те побият тръпки.

Сърдит поглед от LED фаровете (срещу доплащане се предлагат лазерни светлини), изглежда така, сякаш дори и в статично положение се нуждае от въздух за охлаждане на този битурбо V8 агрегат с 530 к.с. А и тези сребристи, матови „бъбреци“ – тази предница ви кара да забравите парадната задница.

Премиум място: репортерът ни Петер Фишер се наслаждава на финия и също така функционален кокпит

Къде да гледаш по-напред? Разбира се, динамичните характеристики на BMW M850i xDrive са в унисон с предницата на автомобила. Благодарение на двойното задвижване и 750 нютонметра максимален въртящ момент в екстремния случай за спринта от 0 до 100 км/ч ще са достатъчни 3,7 секунди – дори M5 е по-бързо със само 0,4 секунди. Малко по-бавен ще е спринтът с 840d xDrive. С него ще ускорите от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, максималният му въртящ момент е 680 Нм, а мощността – 320 к.с. от 6-цилиндров двигател. Оборудван с SCR катализатор и Eвро 6d-TEMP. За старта през ноември BMW няма да предлага други двигатели. Цената на 850i стартира от 250 000 лв. Пак ще ви побият тръпки.

Наказателна скамейка: ако не искате да разсърдите приятелите си, ще возите на задната седалка само багаж

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ НА BMW M850i xDrive

Двигател V8, битурбо, отпред надлъжно Работен обем 4395 куб.см Мощност 390 кВт (530 к.с.) при 5500 об/мин Макс. въртящ момент 750 Нм при 1800 об/мин Задвижване двойно задвижване/ 8-степ. автоматик Д/Ш/В 4851/1902/1346 мм Тегло (празен) 1965 кг Багажник 420 л 0–100 км/ч 3,7 сек Макс. скорост 250 км/ч Разход 10,0 л А98Н Емисии CO2 228 г/км Цена ок. 250 000 лв.

Всичко е под контрол: малък лост на автоматичната трансмисия до познатия ни контролер на iDrive

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин