BMW 750i, Mercedes 600 SEL и Daimler Double Six: 12-цилиндрови лимузини за 10 000 лева

1003
2017

BMW предпочита да бъде дискретно

Компактното усещане пасва на спортния характер. Но на Servotronic-а, който с увеличване на скоростта „отнема“ сервоподпомагането, сякаш му липсва малко „острота“ при командите с волана. Въпреки това баварският крал прецизно следва зададената траектория между конусите – благодарение на сигурното си окачване. Леко суровият характер на колата обаче не намалява комфорта. За сравнение: BMW тежи с 385 кг по-малко от 12-цилиндровия Benz. Моторът на играча от Мюнхен звучи добре, но понякога автоматикът прави ненужни смени на по-ниска предавка – а това влошава комфорта. Днес времето за „спринта“ от 0 до 100 км/ч – 8,4 секунди, може да бъде подобрено от много дизели. Със стартовете от светофара обаче Серия 7 се справя брилянтно. Тя напомня на палто от норка, при което космите сочат навътре – особено ако е поръчана без издайническия надпис за модификацията на задния капак.

1150 марки е трябвало да предвидят клиентите, ако искат парктроник. Ръбестият двоен ауспух „издава“ 12-те цилиндъра.

Алуминиевият мотор тежи само 240 кг и притежава отделно ECU за всеки ред цилиндри.

В интернет борсите има много екземпляри от Серия 7 (Е32) – но 12-цилиндровите са малък брой, а тези в добро състояние буквално се броят на пръсти.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин