BMW 750i, Mercedes 600 SEL и Daimler Double Six: 12-цилиндрови лимузини за 10 000 лева

1003
2017

Най-мощният германски мотор през 1991 г.

Интериорът напомня на хол, в който всички фотьойли „гледат“ в една и съща посока. Опората за ръката във вратата е толкова далеч, че човек дори може леко да полегне. Днес пластмасата не прави добро впечатление – за разлика от качеството на сглобка, тук нищо не скърца и не трака. В купето цари почти гробна тишина. А 6-литровият V12, за времето си най-мощният германски двигател за лек автомобил, съвсем леко „надига глас“ при по-високи обороти. Иначе агрегатът така „изстрелва“ 2,3-тонната машина при настъпване на газта, че возещите се отзад баровци са принудени да прекъснат разговора си. А комфортът на возене впечатлява и днес – този „мамут“ определено е много нежен към пасажерите си.

Със своите 4 разпределителни вала и 12 цилиндъра агрегатът изглежда като произведение на двигателното изкуство.

„Антенките“ – предшественик на парктроника, както и…

…излизащата с пневматика дръжка на задния капак издават „инженерския“ характер на автомобила.

От общо 35 916 произведени автомобила с 12 цилиндъра 32 517 са в дългата версия – затова и на пазара на употребявани коли трудно ще срещнете късия 600 SE.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин