2017
В началото на 90-те години само топмоделите от луксозния клас получаваха двигател с дузина цилиндри. Когато преди 30 години BMW оповестява, че пуска агрегат с 12 „гърла“, разбунва духовете при конкуренцията. Със своите 8 цилиндъра Mercedes е на второ място! След кратко време и от Щутгарт лансират V12, с който през 1991 г. компанията успява да навакса. Но какво прави Jaguar на Острова? Докато конкуренцията от Континента примамва с нови мотори, британците само удължават предсмъртната агония на титана XJ. Днес тези V12 примамват с изгодни цени, но кой може действително да си ги позволи? Ние пълним резервоарите догоре и отиваме на тестовото трасе.
Mercedes 600 SEL: стълба към небето
S-класата, известна като „мечката“, е представител на автомобилно поколение с умопомрачаващи размери, което вече си отива. Преди четвърт век Mercedes отнася много критики заради този „дебеланко“, който не може да се побира във вагоните на Deutsche Bahn. W 140 изглежда масивен – и може би, не точно елегантен. В наши дни обаче и представители на средния клас като Ford Mondeo са по-широки, а излизащите в задната част „антени“ (за помощ при паркиране) са меко казано странни – защото днес и малки автомобили идват от завода с камера за движение на заден ход. Времето обаче не може да заличи две неща: простора в купето и мощта на впечатляващия двигател.
Продължете на следващата страница