BMW 750i, Mercedes 600 SEL и Daimler Double Six: 12-цилиндрови лимузини за 10 000 лева

1003
2017

В началото на 90-те години само топмоделите от луксозния клас получаваха двигател с дузина цилиндри. Когато преди 30 години BMW оповестява, че пуска агрегат с 12 „гърла“, разбунва духовете при конкуренцията. Със своите 8 цилиндъра Mercedes е на второ място! След кратко време и от Щутгарт лансират V12, с който през 1991 г. компанията успява да навакса. Но какво прави Jaguar на Острова? Докато конкуренцията от Континента примамва с нови мотори, британците само удължават предсмъртната агония на титана XJ. Днес тези V12 примамват с изгодни цени, но кой може действително да си ги позволи? Ние пълним резервоарите догоре и отиваме на тестовото трасе.

Mercedes 600 SEL: стълба към небето

Като слон на токчета: в почти всички ситуации 600 SEL остава сигурен, но не може да скрие високото си тегло.

S-класата, известна като „мечката“, е представител на автомобилно поколение с умопомрачаващи размери, което вече си отива. Преди четвърт век Mercedes отнася много критики заради този „дебеланко“, който не може да се побира във вагоните на Deutsche Bahn. W 140 изглежда масивен – и може би, не точно елегантен. В наши дни обаче и представители на средния клас като Ford Mondeo са по-широки, а излизащите в задната част „антени“ (за помощ при паркиране) са меко казано странни – защото днес и малки автомобили идват от завода с камера за движение на заден ход. Времето обаче не може да заличи две неща: простора в купето и мощта на впечатляващия двигател.

Интериорът напомня на хол, в който…

…всички фотьойли „гледат“ в една и съща посока.

Отделните седалки отзад бяха серийни при дългия 600…

…а електрическото регулиране за седалката до водача от задната струваше 296 марки допълнително.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин