2017
Luxuria е латинска дума и означава разточителство – един от седемте смъртни гряха. А едно такова BMW Серия 7 е наистина разточително. Но струва ли си да се впуснете в този грях? Пред нас е Е 65, четвъртото поколение на Серия 7. Чист лукс, който вече се предлага за по-малко от 13 000 лева. Визията на флагмана от Мюнхен винаги е будела яростни дискусии. През 2001 година главният дизайнер на BMW Крис Бенгъл получи много упреци за, хм, спорния дизайн на Серия 7.

Изобщо не прави впечатление на остаряло в интериора: кръгли уреди, бутони на волана, дървени елементи и дисплей – по принцип и модерните BMW изглеждат така
Но времето лекува всякакви рани. През 2017 година баварският лайнер вече изглежда много по-нормално. А времето сякаш не е остави следи в интериора. Да започнем отначало: при въвеждането на пазара през 2001 година първо се предлагат само 735i и 745i с V8-двигател (и управлявана от кормилната колона 6-степенна автоматична трансмисия), през пролетта на 2002 година е представен Е 66 – модификация с удължено със 140 мм междуосие. През същата година стартират и дизелите (730 и 740d) с 6-цилиндров двигател с 218 к.с. или 258 к.с. при 3,9-литров V8. Върховият V12 (760i) с 445 к.с. се изправя срещу вечните конкуренти от Щутгарт (S 600 Biturbo с 500 к.с.).

Теглото от близо 2,5 тона претоварва множеството филигранни алуминиеви носачи – и те се износват бързо!
Управлението в началото е объркващо заради иновативния контролер на iDrive, който в края на 2003 година е допълнен с два бутона за по-лесно боравене. Големият фейслифт, който при BMW се нарича Lifecycle Impulse, бе проведен през 2005 година и леко омекоти критичните забележки по отношение на дизайна. Най-важните промени отзад: по-широки задни светлини, нова броня и хромирана лайстна. Отпред козметичните хирурзи от Мюнхен отстраниха „торбичките под очите” на Серия 7, а фаровете серийно са ксенонови. И още нещо: всички модели (с изключение на V12) получават и повишение на мощността.

Постепенно свикнахме с тази визия: силно оспорваната задница на Серия 7 днес вече не изглежда толкова шокиращо
Но да се върнем на лукса. Той винаги ли означава разхищение? Неее! Две трети от клиентите избираха 3-литровия дизел на 730d. Този двигател не пилее скъпото гориво, изразходва само 8,5 литра и въпреки това развива 235 км/ч на магистралата. Желаем ви късмет в търсенето. Трудно ще откриете добър дизелов екземпляр под 14 000 лева.
Продължете на следващата страница