2023
Редови 6-цилиндров мотор, дизелов: BMW 640d xDrive Gran Turismo е символ на старите добродетели. Как се представя в ежедневието?
През пролетта на 2010 г., бях навършил 30, получих пред дома си ново BMW 535d GT, което трябваше да тествам в продължение на месец. Дотогава бях притежавал няколко BMW Серия 7 от серии E32 и E38. Новият малко ме смути: доста внушително изглеждащ хечбек-кросоувър с двигател със самовъзпламеняване под капака. И това би трябвало да бъде висок клас?
Преди няколко седмици установих, колко много са се променили времената. Отново трябваше да карам BMW в продължение на четири седмици. Този път BMW 640d xDrive Gran Turismo. Между всички SUV-ове и кросоувъри в гаража на AUTO BILD си помислих: чудесно, висок клас от старата школа. С битурбо 6-цилиндров дизелов двигател, ниска каросерия и 18-цолови джанти.
Двигателят е истинска мечта. Работи на място почти незабележимо, а в града оборотомерът се вдига съвсем леко. Не, не е развален, просто се движим с малко по-големи обороти от тези на празен ход. Сътрудничеството на двигателя с 8-степенната автоматична трансмисия на ZF функционира безупречно, а максималният въртящ момент от 700 нютонметра и мощността от 340 к.с. са достатъчни за всяка ситуация.
800 километра без зареждане? Никакъв проблем!
Дори и когато се движите с 250 км/ч, оборотите са 3000. Перфектно за изминаването на 800 километра от Хамбург до Мюнхен с максимално спокойствие. А благодарение на средния разход на гориво от 7,5 литра няма да спирате за зареждане. Ако натиснете педала на газта докрай, ще спринтирате за 5,3 секунди до темпо 100 с тежащия 2,1 тона автомобил. Благодарение на двойното задвижване без проблеми със сцеплението. Да караш дизелов автомобил може да е толкова приятно нещо.
Още по-добре му се отдава спокойното пътуване. Серийното въздушно окачване подпомага финото возене – заедно с неголемите колела. iDrive, преди истински кошмар, отдавна е мерило за удобното управление на кокпита. Освен това представеното през 2017 г. BMW Серия 6 е с класическия въртящ/натискащ се превключвател.
Най-хубавото на Серия 6 Gran Turismo е вътрешното пространство. Отпред ще седите кралски в комфортните седалки, а задницата с изключително щедрото си пространство е годна и за мобилна детска стая. Вместимостта на багажника е от 600 до 1800 литра. Щедро пространство, което се оценява и от моето куче санбернар Балу – веднага щом отворя капака, той скача вътре.
Приятелката ми смята, че ни трябва точно такова 640d за личен автомобил. Отговарям ѝ с ценовата листа. Стартът е при 83.600 евро. Gran Turismo е щедро, но и очаква щедрост от своите притежатели.
Статус на връзката
До работа и обратно: 200 километра смесена отсечка – истинска мечта в Серия 6! точки: 5 от 5
Покупка: побира се на паркинга, вътре влиза почти всичко. точки: 4 от 5
Транспортни дейности: моето куче санбернар се чувства отлично. Това има значение. точки: 4 от 5
Отпуска: още веднага тръгвам с него! точки: 5 от 5
Хоби: благодарение на прикачения товар от 2,1тона може да тегли олдтаймер каравани. точки: 4 от 5
Семеен живот: Веднага бихме го приветствали с добре дошък. Но тази цена! точки: 2 от 5
НАКРАТКО
Какво ще кажат съседите, когато се появя с автомобила?
Няма да кажат кой знае какво, Серия 6 остава сдържана.
Защо бих препоръчал автомобила на най-добрия си приятел?
Тъй като – ако притежавате съответните финанси – е перфектният придружител във всекидневието.
Какво ще запомня?
Убедителността на класическата рецепта: дизел, голям автомобил, малки колела. Старомоден, но добър.
Технически данни и цена: BMW 640d xDrive Gran Turismo
• двигател ред. 6-цилиндров, битурбо
• мощност 250 кВт. (340 к.с.)
• Д/Ш/В 5091/2158/1540 мм
• обем на багажника 600-1800 литра
• 0–100 км/ч за 5,3 сек
• макс. скорост 250 км/ч
• разход на гориво (WLTP) 6,2 л дизел/100 км
• цена от 83.600 евро


