BMW 628 CSi: купе на мечтите

628 CSi е машина за шофиране във времето: тя успява бързо да ме откъсне от всекидневието. И ме изпраща в 1985 - годината на производството си


16
авг.
2017

Мога да избягам от времето. И го правя често. Особено след тежки делници. Моята машина за пътуване във времето е дълга 4,76 метра, има мощност 184 к.с. и 6 цилиндъра. А ето как се прави: пъхам ключа и се връщам в 80-те години! Тогава още бях в гимназията, а канцлер бе Хелмут Кол. Почивахме на островите в Западна Фризия, а по телевизията – че как иначе – вървеше сериалът Star Trek. В моето BMW 628 CSi  все още „миришело на старата Федерална република“, както казва един приятел. По онова време, през 1985 година, все още слушахме касети, карахме велосипеди и ритахме топка по поляните пред къщите в предградията на Хамбург. Ритахме до тъмно и се прибирахме едва когато вече не можехме да виждаме топката.

Точно в това време се връщам, когато гледам осветените с червено уреди на моята 6-а серия, на които ясно и прегледно се изобразява скоростта и оборотите на 6-цилиндровия редови мотор, който приглушено ръмжи под предния капак. Понякога правя малка разходка по улиците на моето детство и еснафския квартал Ралщед и карам много бавничко. С моята машина на времето, автомобила на зъболекарите и пилотите, които навремето бе абсолютно недостижим за мен. С цената си от 63 700 евро той струваше колкото Porsche 911. Почти никога не ходя на работа с моето Е24. Та нали може да завали! А моята 6-а серия се движи само в сухо време – все пак трябва да се запази за вечността.

6-а серия е базирана на 5-а серия, поради което е доста тясна. Дизайнът на каросерията е дело на французина Пол Брак. Заради акуловия си нос моделът е известен и с прякора си Sharknose

Понякога обаче слагам в джоба си малкото кожено калъфче на ключа с логото на дилъра. Малката порция BMW се побира дори и в джобовете на тесните джинси и ми се отразява чудесно на настроението. Недостатъци? Е, може би има някакви. Но това Coupe ми е много близко, защото беше моят сватбен автомобил. Което беше и причината да го купя. Докато ровех из интернет, попаднах на тази дизайнерска икона на Пол Брак, която се продаваше при дилър на VW във Фюрстенфелдбрук. Автомобилът беше с пробег 42 000 км  и е принадлежал на строителен предприемач. Старият господин притежаваше и кемпер, и малък самолет. Аз купих само ВМW-то – за 10 200 евро.

В интериора и отзад имаше стикери: „Моля не пушете!“ и „Александер“. Вероятно името на внука, който един ден е трябвало да наследи автомобила. И който по неизвестни за мен причини не го беше получил. Когато задръстванията на Хамбург ме стиснат в обятията си, аз съм затворен в своята бяла клетка. Искам да се отправя към морето. Където голямата свобода изглежда толкова близо, защото хоризонтът е дяволски далеч. Карам бавно по плажовете на Северно море, искам да повъртя гуми в сухия, мек пясък. За съжаление това е забранено. А аз не искам да нарушавам правилата и да застрашавам когото и да било. Вятърът гали стройната каросерия, когато в огледалото виждам черен Touareg на ветроходния клуб. Те искат да повдигнат обвинение срещу мен – заради незаконното шофиране по плажа. Но свободата побеждава, те се отдалечават. Накъде ли? Вероятно са се телепортирали във времето…

Малкият „шестак“ с работен обем 2,8 литра е произеден само 5951 пъти. Много по-търсен бил 635 CSi – който обаче най-често ставал жертва на тунинг майстори.

 

Още по темата