BMW 550e xDrive Туринг: на едно стъпало под М5

2709
2024

От ноември 2024 година се разширява и портфолиото от задвижвания на новото BMW Серия 5 Туринг. Новото BMW 520i Туринг (среден разход на гориво: 6,7 – 6,1 литра/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 153 – 137 г/км според WLTP, CO2 клас: E) комбинира най-новият вариант на четирицилиндровия бензинов двигател с 48-волтова технология  Mild-Hybrid. Той развива максимална мощност от 140 кВт/190 к.с. и максимален въртящ момент от 310 Нм. Благодарение на стартер/генератора на коляновия вал на системата Mild-Hybrid мощността се повишава до 153 кВт/208 к.с., а въртящият момент до 330 Нм. Новото BMW 520i Туринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди. При новото BMW 550e xDrive Туринг (среден разход на гориво измерен: 23,8 – 21,9 кВтч/100 км и 1,1 – 0,8 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани измерени): 25 – 19 г/км според WLTP; среден разход на гориво при изтощена батерия: 8,5 – 7,8 л/100 км според WLTP; CO2 клас при изтощена батерия G; измерен комбиниран B; електрически пробег: 82 – 90 км) редовият шестцилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo от най-ново поколение е комбиниран с най-новия вариант на технологията BMW eDrive за Plug-in хибридни системи. Трилитровият двигател развива мощност от 230 кВт/313 к.с. при 5 000 – 6 500 об/мин, както и въртящ момент от 450 Нм при 1 750 – 4 700 об/мин. Разработеният за хибридното задвижване електромотор заедно с мощната управляваща електроника е интегриран директно в осемстепенната трансмисия Steptronic Sport и управлява до 145 кВт/197 к.с. за максималната системна мощност от 360 кВт/489 к.с. Въртящият момент достига до 280 Нм, като с помощта на патентованият от BMW предварителен редуктор ефективният въртящ момент на входящият вал на трансмисията се повишава до 450 Нм. В комбинация с интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive новото BMW 550e xDrive Туринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди.

Като вече трети напълно електрически вариант на модела новото BMW i5 xDrive40 Туринг (среден разход на електроенергия: 20,5 – 17,9 кВтч/100 км според WLTP; CO2 емисии: 0 г/км според WLTP; CO2 клас: A; пробег: 452 – 520 км) се оборудва с високоинтегрирани електрически задвижвания на предната и задната ос, които осигуряват електрическо задвижване на четирите колела със системна мощност до 290 кВт/394 к.с. и максимален въртящ момент от 590 Нм. С тях новото BMW i5 xDrive40 Туринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди и развива максимална скорост от 215 км/ч. Високоволтовата батерия има използваем енергиен капацитет от 81,2 кВтч. Combined Charging Unit на новото BMW i5 xDrive40 Туринг позволява зареждане с променлив ток с мощност до 11 кВт (серийно) и до 22 кВт (опционално).  На бързи зарядни станции автомобилът може да се зарежда с прав ток с мощност до 205 кВт.

Както за BMW Серия 5 Туринг, така и за BMW Серия 5 Седан от ноември 2024 година ще се предлага лаковото покритие BMW Individual Frozen Portimao Blue – син металик, както и други лакови покрития на BMW Individual, например BMW Malachit Green II – зелен металик. В комбинация с М спортния пакет и допълнителния пакет Comfort М мултифункционалните предни седалки с черна кожена тапицерия Merino повишават комфорта във всекидневието и при дълги пътувания. Като ново допълнително оборудване за BMW Серия 5 Туринг – и в комбинация с панорамен стъклен покрив и за BMW Серия 5 Седан – таванът M Alcantara Anthracite повишава спортната премиум атмосфера в интериора.

Повишена зарядна мощност за подбрани Plug-in хибридни модели

Всички Plug-in хибридни модели на BMW Серия 5, както и BMW X5 xDrive50e (среден разход на гориво измерен: 30,7 – 26,3 кВтч/100 км и 1,2 – 0,8 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани измерени): 28 – 19 г/км според WLTP; среден разход  на гориво при изтощена батерия: 10,5 – 9,0 л/100 км според WLTP; COклас при изтощена батерия G; измерен комбиниран B) и новото BMW M5 (среден разход на гориво измерен: 26,8 – 25,0 кВтч/100 км и 1,9 – 1,6 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани измерени): 43,0 – 36,0 г/км според WLTP; среден разход на гориво при изтощена батерия: 10,7 – 10,2 л/100 км според WLTP; CO2 клас при изтощена батерия G; измерен комбиниран B) вече се възползват от повишената мощност при зареждане с променлив ток. Повишаването от възможните досега 7,4 кВт до вече 11 кВт позволява значително по-бързо зареждане на високоволтовата батерия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин