2025
Изглежда като обикновено BMW Серия 5 Touring, но бива задвижвано от 4,4-литров V8. Това 540i в страхотна цветова комбинация е от първи собственик – и в момента е обявено за продажба
Забележително незабележимо: това е идеалният начин да представим BMW Серия 5 Touring от поколението E39. Някогашната топверсия на „петицата“ под M5 се характеризира с дискретен външен вид. А екземплярът, който прикова интереса ни, е в изключително рядка цветова комбинация и с проследима история. Именно тези фактори превръщат въпросното 540i в потенциален магнит за колекционерите!
За много фенове на BMW представеното през 1995 г. E39 е най-доброто поколение на „петицата“ в нейната история. E39 съчетава непреходен дизайн с щедро пространство, висококачествени материали и надеждна техника. До 2004 г. са произведени малко под 1,5 милиона броя от четвърто поколение BMW Серия 5, от които около 266.000 са във версия комби, позната като Touring.
540i разполага с 286 к.с.
Топмоделът M5 E39 е икона най-вече благодарение на своя 4,9-литров атмосферен V8 (S62) с 400 к.с. и 6-степенната си ръчна скоростна кутия. Добрите екземпляри от тази легенда отдавна се търгуват на астрономически цени – и вече се намират доста трудно. Друг проблем е, че за разлика от предшественика си, BMW предлага M5 E39 само във версия седан.

Позитивната новина обаче е, че все пак има заводско E39 Touring с V8. Това е 540i, чийто 4,4-литров атмосферен V8 (M62) с 286 к.с. и въртящ момент 440 Нм изпраща малко по-ниска мощност към задните колела от двигателя на М-ката, но все пак осигурява на голямото комби повече от подобаваща тяга.
Е39 от първи собственик
Въпросното BMW 540i Touring се продава от германската автокъща Klaus Dold NFZ GmbH & Co. KG. На пръв поглед комбито може да изглежда обикновено, но няколко фактора го правят много желана класика. На първо място, това е историята му: автомобилът с първа регистрация през април 1998 г. е имал един-единствен собственик. Той е бил генерален агент, набор 1932 г., който вероятно е изминал по-голямата част от пробега си – 139.740 километра, сам.

Според продавача 540i имало безупречно попълвана до 136.695 км сервизна книжка, като според нея последното отбелязано обслужване е направено през октомври 2019 г. Този интервал от цели 6 години е единственото притеснително нещо.
Иначе на снимките това E39 изглежда изключително добре – и най-вече радва със своя оригинален външен вид. Всичко по автомобила е като от завода – монтирани са дори серийните 16-цолови джанти. Първият собственик умишлено се е отказал от М спортния пакет, както и от означението на модификацията върху задния капак. С други думи – при този екземпляр по-малкото е повече.

А в допълнение към големия V8 и безупречната история, 540i привлича вниманието и със своята благородна и рядка цветова комбинация. Зеленият металик Oxford не е толкова екзотичен за E39, но комбинацията с изцяло кожения интериор също в зелен цвят (наречен English) създава фин унисон.
27-годишното 540i струва колкото ново Polo
Оборудването също е богато: сред акцентите в него са ксенонови фарове, автоматичен климатик, паркинг сензори, електрически люк, телефон и отопляеми седалки. Всичко това струва 19.999 евро (ок. 40 хил. лева), почти колкото чисто нов VW Polo в базова версия.
Извод
На пръв поглед всичко в това E39 ми допада: разкошното BMW 540i Touring е в страхотна цветова комбинация с пълна сервизна история и идва от първи собственик. Рядко изкушението е било толкова голямо!