BMW 530d xDrive Touring (F11) – на една пета от цената си като ново


4
дек.
2020

През 2010 г. BMW пусна на пазара шестото поколение на Серия 5, носещо означението F10 (F11 – във варианта Touring). Качеството на изработка е добро, нивото на безопасност е високо – а пътното поведение е такова, каквото очакваме при истинско BMW: директно кормилно управление, прецизно превключване на предавките и двигатели, готови да издържат здраво натискане на газта. Много достъпно BMW 530d xDrive Touring от 2013 г. с 258 к.с. се продава в Щраусберг (Бранденбург, Германия) за 18 720 евро (ок. 36 000 лв.). През 2015 г. този автомобил е струвал като нов 74 300 евро (ок. 148 000 лв.).

Черното BMW 530d е изминало 133 000 километра. Неговият редови шестцилиндров дизелов двигател с TwinPower-турбо технология ускорява 4х4-комбито от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди, а максималната скорост е 248 км/ч. За предаването на тягата се грижи 8-степенна автоматична скоростна кутия. Според данните в обявата колата е имала двама предишни собственици. Touring-ът е много добре оборудван и разполага с автоматичен климатик, навигационна система, пакет M-Sport, алуминиеви джанти и отопляеми седалки. Теглич за ремарке превръща комбито в идеално „работно добиче“. Многобройни асистенти като парктроник, круиз контрол и сензор за дъжд съпътстват автомобила. Като цяло, на пръв поглед въпросното 530d изглежда много добре. Автомобилът има пълна сервизна история и преглед в Германия до март 2022 г.

Приятна атмосфера, красиви уреди – да седиш в този кокпит е удоволствие. Но монументалният централен тунел отнема ценно пространство.

Серия 5 F10/F11 е много близка като техника до Серия 7 (F01) – особено по отношение на окачването: предните колела на F10/F11 са на двойни носачи, изработени от алуминий. По този начин амортисьорите са отделени от кормилнaта уредба, което подобрява управляемостта. Серия 5 е наистина приятна за шофиране – без стрес. Качеството на материалите и изработката са изключително солидни. Обикновено Серия 5 се характеризира с много голям пробег, което означава, че още при първите прегледи в Германия изскачат редица дефекти: обикновено при F10/F11 проверяващите от TÜV мрънкат заради луфтове по окачването. Кормилната система като цяло не е проблемна, моделът не е податлив на ръжда. Като цяло, осветителната уредба при F10/F11 работи безотказно, единствено предните фарове вдигат процента на дефектите при по-старите екземпляри. Спирачките на F10 създават проблеми много рядко. F10/F11 обикновено се „дъни“ при проверката на вредните емисии – там моделът се представя четири пъти по-лошо от средното ниво. Вижте още обяви за употребявани BMW Серия 5 Series от същото поколение тук!

Още по темата