BMW 530d Touring на старо: разумната луксозна покупка

Това 530d Touring някога е било служебният автомобил мечта с цена 120 000 лева.


19
авг.
2017

Това ни дразни 

Ахилесовата пета на петото поколение на Серия 5 е окачването. Най-вече напречните носачи отпред и отзад, които често са разбити, TÜV има и забележки към повишения луфт в кормилното управление. Шестцилиндровите дизелови двигатели М57 (525d, 530d, 535d) страдаха от детска болест: до март 2004 година клапите във всмукателния колектор можеха да паднат и да влязат в горивните камери. Резултатът обикновено  бе тотална повреда на двигателя. При фейслифта през март 2007 година шестцилиндровите дизели бяха модернизирани сериозно и всички недостатъци бяха отстранени.

Кормилни накрайници
Износват се много бързо, особено при автомобилите с по-големи и широки гуми

Напречни носачи
Обикновено не издържат повече от 120 000 километра.

Клапи в колектора
До март 2004 дизелите (M57) често блокираха поради попаднали в цилиндрите клапи от всмукателния колектор

Акумулатор
При дълги престои акумулаторът се изтощава. Ако се купи нов, трябва да бъде „регистриран“ в компютъра на колата

Кабелен сноп
Кабелите към задния капак на Touring могат да се прекъснат. BMW предлага ремонтни комплекти

Извод

Серия 5 с шестцилиндровия дизел е идеален автомобил за дълги пътувания – при това на добра цена. Много надеждни са и двигателите, но едва след март 2007 година.

Още по темата