2017
ТОВА СА ПРОБЛЕМИТЕ НА НАШИЯ МИЛИОНЕР
Близо 1 милион километра и 17 години оставят следи дори и по-солиден автомобил като BMW Серия 5 (Е39). Нашият тестов автомобил е прекарал почти целия си живот край Северно море, и това се вижда. По ръбовете на вратите и капаците има ръжда, засегнати са и праговете. Ако трябваше да ползваме автомобила по-дълго, трябваше да потърсим тенекеджия и бояджия за сложен и скъп ремонт. Но всичко останало е като при нормален употребяван автомобил. Окачването се нуждае от основен ремонт на всеки около 200 000 километра. Много сме заинтригувани какво ще видим при разглобяването на двигателя и трансмисията. Никой не може да каже колко сериозно е износването.

Автоматична трансмисия
5-степенната автоматична трансмисия на ZF никога не е ремонтирана, никога не е сменяно и маслото. Необичайно.

Шарнири
Напречните носачи, биелетките, тампоните на задната ос: при BMW всички елементи по окачването по традиция се износват бързо.

Фарове
Стъклата им потъмняват от ударите от камъчета и песъчинки, смяната е скъпа, тъй ката не се продават само стъкла, а цели фарове.
Климатична инсталация
Кондензаторът, тръбопроводите и изпанарителят протичат с напредване на възрастта, компресорите се повреждат.
Сервоуправление
Течове от кормилната рейна, напукани маркучи. При нас течът беше от радиатора на хидравличната течност.
Извод
Този тест е необичаен и точно заради това е толкова вълнуващ. Старата Серия 5 отдавна е доказала какво може. Достигането на милиона километри вече е въпрос на чест. До разглобяването си
автомобилът ще преживее още интересни неща. Надяваме се да издържи. Очаквайте продължение.