BMW 520iA (Е39): солидно и на възраст

Сътрудникът на AUTO BILD Щефан Дил го направи отново: за втори път в рамките на три години си купи BMW Серия 5. Защото почти никой не предполага колко добри са Е39 - благодарение на което са много евтини

2202
2017

Народът казва, че опитът дава мъдрост. И тъй като през последните 3 години имам много добри впечатления от ВМW от моделното семейство Е39 (1995-2004), отново ще си купя такова. Да, признавам си, аз съм рецидивист.

Но да караме подред. През 2010 г. година открих страхотно поддържано 523i от втори собственик с пробег 118 000 километра. Цена като ново през 1997 година: 75 000 марки. В края на 2010 година: 8600 лева. И през последните 3 години изминах 50 000 безпроблемни километра. Неизправности? Никакви. Е, ако не броим няколко носача, спирачни накладки, новите амортисьори и една пружина (която се счупи през зимата на 2012 година). Но това са обичайни консумативи. Иначе? Една смяна на трансмисионното масло, всяка година ново моторно масло – това е. А инспекторът от TUV ми се усмихна и каза: „Тази кола спокойно ще измине още поне 100 000 км“.

Това ВМW Серия 5 осигурява добър комфорт на возене въпреки спортните си настройки. ЕЅР е серийно едва от края на 2001 година

И ето че един слънчев февруарски ден открих при търговец в Бад Швартау моя нов автомобил – по-млад с 3 години. Цената е 9900 лева (днес тя би била с около 2000 лева надолу). Много съм заинтригуван.

Непреходен: този кокпит е създаден преди 20 години. Нима имате нужда от нещо повече? Единствено символите по бутоните на волана се изтриват след години

Първото впечатление е добро. Баварският експрес пести с почти безупречното си лаково покритие, отпред почти не се виждат следи от камъчета. Оборудването? Приемливо: автоматична трансмисия, автоматична климатична инсталация, люк на покрива. Но Е39 след фейслифта блести със светлинните пръстени на фаровете, наречени Сеlis. Tе са любим детайл за допълнителен монтаж. И тъй като в случая са поръчани и ксенонови светлини, колата е оборудвана и със система за измиване на фаровете. Освен това: алармена инсталация, затъмняващи се огледала, сензор за дъжд, парктроник отпред и отзад.

Обаче: безжичният телефон на Ѕiemens не работи. Tова не е проблем, в Еbау се намират за 100 лева. Друга практична опция: мултифункционалният волан за управление на телефона, темпоматът е дори с бутон „тунел” (включва рециркулацията на климатичната инсталация). Какво липсва? Може би само подгряване на седалките. Мога да си монтирам сам. Не липсва динамика. Старото ми ВМW разполагаше със 170 к.с. от 2,5 литра работен обем. Това тук е със същата мощност, но от 2,2 литра. Динамичните характеристики са почти идентични. При спокойно пътуване разходът на гориво е около 8,5 литра – напълно приемливо за лимузина от висок клас с теглo 1600 килограма.

Тоест всичко е перфектно? Не сьвсем: повреден телефон, тропащо предно окачване и мътно странично огледало. Дали не мога да сваля цената? Продавачът се съгласява, но ще загубя гаранцията за употребяван автомобил. Аз съм сръчен майстор и купувам. Стискаме си ръцете на 7900 лева (днес цената би била поне с 2000 лева по-ниска). Чудесна цена за това чудесно Е39.

Business Class: удобни седалки с текстилна тапицерия „Flock Anthrazit”

Пробно шофиране: четвъртата Серия 5 е създадена за магистралите

НАШИЯТ ТЕСТОВ АВТОМОБИЛ е бил собственост на финансовите служби на Хамбург. И на задната седалка сигурно се е возил общински съветник.Това проличава от „сухарската“ цветова комбинация: много сериозен синьо-сив металик и тъмен интериор. 5201Ае с първа регистрация през февруари 2001 г., тоест е модел след фейслифта. Това се познава и по габаритните светлини Сеlis. Една година по-късно служебният автомобил е продаден на втория си собственик, който очевидно се е грижил за него много добре. След 13 г. пробегът е напълно достоверните 116 530 км.

НАШETO ВПЕЧАТЛЕНИЕ ПРИ ШОФИРАНЕ Какво тропа? При движение по паваж се чуват странни звуци от предницата – типично за старите BMW. На подемника откриваме виновника: дясната биалета е разбита. А при 1500 оборота двитателят работи неустойчиво. Познат проблем на водачите на Серия 5. Или датчикът на коляновия, или на разпределителния вал. Лесна за отстраняване неизправност, която обаче ни позволява да намалим цената. Иначе? Всички бутони в кокпипа функционират На празен ход двигателят работи тихо и почти не се чува. А автоматичната трансмисия превключва безупречно.

НАШАТА ОЦЕНКА Купувайте! Малките козметични проблеми можете да отстраните и сами, това ще ви спести пари, няма да има никакви проблеми и на техническия преглед. За 7900 лева (днес – с до 2000 по-малко) ще получите много лукс в шестцилиндрова лимузина – без петънца ръжда.

Продължете на следващата страница, за да видите проблемните зони на модела

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин