2018
СРАВНИТЕЛНИТЕ ТЕСТОВЕ НА AUTO BILD винаги протичат по един и същи начин: автомобил A срещу автомобил Б (или В, Г и Д) и след пет дни, когато сме готови с измерванията по тестовата програма (на тестовата отсечка, отсечката за разход на гориво), обобщаваме резултатите и правим класирането. Този път обаче всичко бе различно. BMW 520i Touring срещу Mercedes E 200 T-модел. А резултатът? Равен! Не се шегуваме – след пет дни обобщихме шестте тестови раздела и сумирахме резултатите: 502 за BMW – и 502 за Mercedes. Реми. Или да го кажем на футболен език: случва се толкова често, колкото Schalke 04 да е шампион. Как се стигна до този резултат?
ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВАТ: ЧУДЕСНИ КОМБИТА С ОТЛИЧНИ БАЗОВИ МОТОРИ
Казваме си веднага: това са може би най-добрите комбита на света. BMW 520i Touring е задвижвано от 2-литров 4-цилиндров мотор със 184 к.с., като трансмисията му е 8-степенна автоматична, а задвижването – задно. Като Е 200 Т-модел Mercedes има една степен повече, но също е със задно задвижване и 2-литров 4-цилиндров агрегат със 184 к.с.
Разбира се, има и разлики: нека започнем с багажника. Тук Mercedes е с едни гърди напред: 640 до 1820 литра вместимост, това е доста повече от BMW – 570 до 1700 литра. Освен това товарният отсек на модела от Щутгарт е по-практичен – след сгъване на облегалките се получава равен товарен под. BMW обаче контраатакува с щора на багажника и мрежа за багаж, които се свалят по-лесно и се прибират в специална поставка в двойния под на багажника. Добре измислено, BMW! За съжаление времето на баварците не им е стигнало да разработят добра камера за заден ход. Вместо над регистрационния номер, тя е разположена в зоната, която се пръска с вода. При Mercedes тя излиза и се прибира. И още една похвала за Daimler: В двойния под е разположена сгъваема пластмасова каса за покупки. Качеството на E-клас е на много високо ниво – перфектни пластмаси и фуги.
BMW 520i Touring
Истинско чудо! Отзад в BMW Серия 5 Touring се седи по-удобно в сравнение с доказалия се като такси Mercedes. Кокпитът е класически, а моторът – класен: ускорява превъзходно.
Постепенно започваме да виждаме различните характери на тези автомобили. Стартираме с BMW. Кокпитът е ориентиран към водача, уредите са класически и кръгли, голям монитор на навигационната система точно в зрителното поле, под него превключвателите за климатичната инсталация, а до лоста на автоматичната предавателна кутия е разположен въртящият/натискащ се превключвател на iDrive, най-добрата мултимедийна система в автомобил досега. Какво иска да ни каже това BMW ли? Карай ме! И изпитай удоволствие.
Mercedes иска да те глези. Благородна кожена тапицерия, страхотна изработка, внушителен кокпит с огромен монитор. Дигиталните уреди са разположени върху дължина от 72 сантиметра, до тях е картата на навигацията, управлявана от три възможности: въртящ/натискащ се превключвател, над него чувствителна на допир повърхност или лостчета на волана, които за съжаление не дават добра обратна връзка. Харесва ли ни този кокпит? Все още обмисляме.
Например на задната седалка. В Серия 5 там е по-удобно. Не можем да повярваме, че задната седалка в такси номер 1 на Германия е просто задна седалчица – в BMW повърхността за сядане е с 3,5 см по-дълга. Резултатът: пътуваш по-удобно и имаш по-голяма повърхност под краката си.
ТАКА СЕ УПРАВЛЯВАТ: ЕДИНИЯТ Е СПОРТЕН, ДРУГИЯТ ЗА ДЪЛЪГ ПЪТ
В Mercedes гледаш голям монитор, а в BMW – следващия завой. Ще ви достави голямо удоволствие да карате Серия 5 с четири завиващи колела в завоите. 8-степенната автоматична трансмисия превключва бързо и прецизно, а 4-цилиндровият двигател звучи дрезгаво като Джо Кокър. Скъпи приятели, говорим за 4-цилиндров агрегат, а не за 6-цилиндров. В BMW са регулирали окачването чудесно, а ESP се намесва по-късно – девизът тук е спорт и само спорт. Изненада! Моделът владее отлично и комфорта. Къси или дълги неравности? Никакъв проблем! Всъщност това е парадната дисциплина на E-клас. Той участва в теста с въздушно окачване и затова със скорост 200 км/ч по магистралата се реете и не усещате нищо! Също и не чувате нищо – шумоизолацията е на върховно ниво. Заслугата е и на гумите Dunlop-SportMax (отзад 275, отпред 245) с техника Noise-Shield: пяна във вътрешната повърхност на гумата, която намалява шума. И действително го прави! Е-клас ви глези със спокойствие, окачването поглъща дългите неравности, като единствено при къси неравности се усеща леко вибриране. Нека погледнем и разхода на гориво: 8,1 литра при Mercedes, 8,5 литра при BMW. И наистина говорим за бензинов мотор със 184 к.с.!
Mercedes E 200 T-Модел
Автомобил като луксозна яхта! E-клас блести с изцяло дигитализиран кокпит (доплащане) и дизайнерска кожа (също доплащаща се). Повърхността за сядане отпред е малко къса.
ТОЛКОВА СТРУВАТ: MERCEDES Е ПО-СКЪП С 10 000 ЛВ. ОТ BMW
Спокойно! С навигация, регулиращи се амортисьори, интегрално управление и кожена тапицерия накрая BMW струва 120 000 лв. За идентично оборудване накрая Mercedes иска около 10 000 лв. повече. Естествено и двата модела могат да бъдат и по-скъпи: ако отбележите всичко в доплащащите се екстри, накрая нашето заглавие няма да е „Малък двигател, голямо удоволствие“, а „Малък двигател, голяма цена“…
Извод
BMW Серия 5 и Mercedes E-клас – производителите могат да се гордеят с тези комбита! Те не губят характерните белези на марките дори и с малките си бензинови мотори: 520i е пъргаво комби, което ще ви подмлади с десет години в завоите. E 200 е голямото и луксозно комби за пътуване на дълги разстояния, което чрез спокойствието си ще ви даде десет години повече живот. А базовите бензинови двигатели са достатъчни и при двата модела.