BMW 520d Touring: комби с хепи енд

Новата Серия 5 има интелигентна система за товарене. Идеалната бизнес лимузина със спортен дух


20
юли
2017

Тази статия по изключение ще започнем с поздрав от багажното отделение. Като запалени автомобилни почитатели, разбира се, най-много обичаме да седим отпред вляво, с десния крак на педала на газта, двете ръце в позиция „три без петнадесет“ на волана. Сега обаче сме в багажника на новото BMW 520d Touring и се удивляваме на филигранното изпълнение. Най-накрая! Най-сетне някой си е блъскал главата за естетическото оформление на килера в автомобила.

Клаус-Ото Грибел е името на човека, шеф на проекта Серия 5 Touring. За нас той е Героят на деня, защото инженерът е откривател на двойната невидима касета. Каквооо? ОК, ще обясним: Разделителната мрежа, която възпрепятства кучето ви да скочи от багажника на задната седалка, и покривалото на багажника, което скрива от външни погледи съдържанието на товарния отсек, при Серия 5 досега винаги бяха прибрани в ЕДНА касета. Сложна за вадене от автомобила, тежка, трудна за наместване в колата. Днес те са ДВЕ на брой. Лесно се вадят и поставят, просто се прибират под двойния под на багажника. При комбито на Mercedes Е-клас касетата се сваля заедно с облегалките на задните седалки или пък трябва да бъде демонтирана и оставена в гаража, когато се запътите към „Икеа“.

По данни на колегите от германския AUTO BILD в новата Серия 5 Touring може да се поставят не по-малко от 23 каси бира. Капакът на багажника се отваря и затваря електрически, задното стъкло, както и досега, в типичния стил на BMW може да се повдига отделно, облегалките се свалят също електрически, безпроблемно и удобно от дистанция. Обемът на багажника варира между 570 и 1700 л. Стига толкова! Това беше най-интересното от Отдела за килими и мокети, местим се напред и потегляме.

Първото ни впечатление: Уау! 2-литровият 4-цилиндров дизел в Серия 5 Touring по спомен навремето звучеше по-шумно. А сега: псссст! Наличните 190 к.с. едва се долавят акустично. И въобще, ако преди да се качите в автомобила сте пропуснали да погледнете назад, въобще няма да забележите, че това е комби. Напълно сме наясно, че е необходима много фина шлифовка, за да може такъв товарен кораб като Touring да се сведе до шумовото ниво на лимузината. Тихичко 5-ичката се плъзга по асфалта, серийното въздушно окачване абсорбира отлично неравностите по пътя. С 18-цоловите си джанти (също серийни в по-високите нива на оборудване) автомобилът стабилно стои на пътя, километражът навърта километри, докато ние се наслаждаваме на луксозния интериор в купето. По-желание може да минете на спортен режим, за да вкарате повече емоция в този подреден свят на Серия 5. В този случай комбито се превръща в симпатично зверче: воланът, газта, окачването реагират значително по-директно и спортно. Шпагатът между комфорт и спорт определено се удава на хората от BMW. Нека припомним, че и предходният модел си беше активен и спортен, луксозно устроен товарач със задно задвижване.

Разбира се, удоволствието от подобен род шофиране си има своята цена. Touring-ът струва около 6000 лева повече от лимузината. Тестовият ни автомобил с осемстепенна автоматична скоростна кутия от ZF в България се предлага за 106 402 лева. Гол. Без екстри.

Кой може да си позволи подобен автомобил? Основно хора от бизнеса. И досега над половината комбита от Серия 5 отиваха във фирмените флийтове на големи компании. Според статистиката най-предпочитан си остава дизелът със 190 к.с. При тестовете ни с лимузината средният разход възлизаше на 5,7 л на 100 км. При комбито вероятно ще бъде една идея повече, все пак автомобилът е със 100 кг по-тежък. За старта на продажбите от BMW предлагат и дизелов мотор с 265 к.с., както и два бензинови агрегата с 252 и 340 к.с.

ИЗВОД

Браво, BMW! Още лимузината се представи повече от добре и дава сериозна заявка за печелене на сравнителни тестове. С това комби баварците доказват, че радостта от шофирането може да бъде и практична. Гениално е решението с касетките в багажника! Личи си, че хората мислят…

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >