2016
КИЛОМЕТРИТЕ ПРЕЛИТАТ, цифрите на километража превъртат бързо. Комбитата от висок клас с икономични дизелови двигатели са маратонците по германските магистрали. Едва ли има друг автомобилен клас, който да навърта повече километри годишно. А най-отпред винаги е BMW. И при тях летящите луксозни товарачи имат дълги традиции. Актуалното Серия 5 Туринг с вътрешно означение F11 е на пазара от 2010 година. А 90 процента от клиентите избират дизелов двигател, най-често четирицилиндров. Което бе напълно немислимо само преди няколко години.

Широка средна конзола, интуитивна система iDrive. Единствено селекторът на трансмисията може да обърка новаците
Ние ще огледаме един върнат от лизинг служебен автомобил в Autohus до Бремен (www.autohus.de), за да преценим какво е състоянието на комби на тази възраст. За четири години сребристото 520d от 2011 година е изминало 173 000 километра. Ударите от камъчета по предната част показват, че автомобилът не е бил жален. Което също е много обичайно, 85 процента от всички Серия 5 са фирмени коли. Т.е. често са били подлагани на тежка експлоатация. Защото по принцип това моделно семейство насърчава водача към по-амбициозен стил на шофиране. Автомобилът така лесно и спокойно се управлява дори при много висока скорост. Поведението на пътя е стабилно, разходът на гориво е нисък и на водача му е трудно да се движи с ниска скорост, особено когато няма ограничения по магистралите. Истинско бижу е 8-степенната автоматична трансмисия, която и след 4 обиколки на земното кълбо все още превключва нежно и перфектно – но и много будно, сякаш с ясновидски способности. Механичната трансмисия се е превърнала в неспортна реликва от миналото и се среща много рядко при Серия 5.

Отварящият се отделно заден прозорец е специалитет на комбито. Управлява се и с дистанционното управление
Четирицилиндровият дизел със 184 к.с. също се представя чудесно, липса на достатъчно мощност ще изпитват само състезателите любители. Много свежо впечатление прави и интериорът. Седалката на водача е стегната, не се чува никакво тракане. Наистина шумът от гумите и двигателя при F11 е толкова слаб, че някои водачи стават свръхчувствителни и в отделни случаи се оплакват от шумове от вятъра. Което не се потвърди при нашето BMW 528i, което през 2013 година стартира в продължителния ни тест и измина 100 000 километра без никакви проблеми. И напълно заслужено получи най-високата оценка 6+. TÜV също са впечатлени от високото качество на „бавареца“ и той в повечето случаи издържа техническия преглед без забележки.
Но високото качество си има и своята цена: под 40 000 лева можете да намерите само 5-годишни екземпляри с бедно оборудване и много голям пробег. Над 50 000 лева нещата изглеждат малко по-добре. Но за тази сума ще се сдобиете с изискан всестранен талант, който ще измине още много километри.

Лайстни на праговете: с течение на времето хромът се отлепваше и падаше. Решението е само смяна на лайстните.
ТОВА НИ ДРАЗНИ
Пропускащите кондензатори на климатичната инсталация най-често са подменяни безплатно от BMW. Проблемите с ангренажните вериги, познати от Серия 3, Х1 и Х3, не засягат Серия 5, при него още от самото начало се монтираха подобрени агрегати. Серия 5 е много добър бизнес за манипулаторите на километража, защото на пазара има екземпляри с астрономически пробег. И ако в историята на автомобила последният собственик е лизингова компания, истината може да бъде установена много трудно.
Извод
Класически дизайн, значителен престиж, добра пригодност за всекидневието и най-високо качество: F11 предлага всичко, което се търси при върхов употребяван автомобил. И това си личи по високите цени.