BMW 520d става по-нежно към пътниците си


9
мар.
2020

Дизеловата „петица“ вече няма да рестартира грубовато двигателя си на светофара – 520d получава 48-волтова електрическа система със задвижван на ремък стартер-генератор. Ние изпробвахме новата модификация „мек“ хибрид на лимузината. Дългата 4,94 м определено има нуждата от опционалната камера за подпомагане на паркирането – все пак през повечето време Серия 5 разполага с повече място, отколкото имаме нужда в действителност. Отзад пространството е в размер XXL, отпред цари „клубна“ атмосфера с дебел волан, освен това разполагате с най-добрата автомобилна мултимедия (iDrive с контролер, голям тъчскрийн, топ гласово управление). А сега и с мини жажда за гориво. След изминаване на нашия традиционен 155-километров маршрут за измерване на разхода отчетохме средна консумация само 6 литра. За сравнение: Touring без 48-волтовата техника през 2017 даде 6,6 л. Всичко, свързано с 48-те волта, е монтирано в моторния отсек. А това са акумулатор, задвижван с ремък стартер-генератор, осигуряващ 8 кВт/11 к.с., както и преобразувател. Всички тези компоненти тежат общо 32 кг. По официални данни от юли 2019 г. BMW Серия 5 е станало по-тежко с 55 кг – в талона са записани 1725 кг. Ускорението от 0 до 100 км/ч е „паднало“ с 0,1 сек до 7,2.

Start-Stop функцията при „мекия“ хибрид работи почти неусетно за пасажерите.

А сега да поговорим и за 48-волтовата техника. Системата „мек хибрид“ не само ще облекчи двигателя с вътрешно горене, но и енергията, рекуперирана при спиране, ще бъде използвана за „Boost” в ускорението. Освен това ще прави пътуването за пасажерите по-приятно – знаете, заради онази затоморзяваща процедура с гасенето на мотора при спиране на светофара. При намаляване със скорост под 15 км/ч 520d изключва ДВГ – и го „събужда“ по много фин начин, след като отново сте потеглили. А това действително е подобрение за комфорта! Задвижваният с ремък стартер-генератор изкарва дизела толкова фино от дълбок сън, че пасажерът отпред започва да се чуди – на ток ли се движим или с развиващ 190 „коня“ дизел? Да живее хармонията! А какво се случва на магистралата (в Германия)? Там със скорост до 160 км/ч Серия 5 може да се носи с изключен ДВГ. За целта просто трябва нежно да вдигнате крака си от газта или да „кликнете“ на осма предавка от дясната планка на волана. Тогава дизеловият мотор бива деактивиран – и пестим гориво. Тогава управлявате лимузина, доставяща удоволствие от шофирането, но с 4-литров разход!

Голямо и икономично: новото 520d консумираше средно 6 л по нашия тестов маршрут.

BMW 520d никога не е било евтино, а с добавянето на 48-волтова електрическа система цената му дори се вдига с около 1000 лева до 104 800. Но при добавянето на някоя и друга приятна екстра като кожен салон, отопление на седалките, по-големи джанти и ценни асистенти ще трябва да подготвите около 120 хил. Ако искате нещо по-бюджетно с 48-волтова електрическа мрежа, ще можете да поръчате и 320d, а от април – и 340d, X3, X5 и X6. От юли системата ще бъде достъпна и за бензинови модификации.

Извод

Малка намеса, голяма ефективно: по официални данни разходът е паднал с 0,3 л – а с него и СО2-емисиите. Благодарение на това клиентите пестят пари, а производителят – глоби. Но да не забравяме и друг съществен плюс – нежното потегляне, което е толкова ценено в премиум класа.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >