2022
В тежките следвоенни години заводите на BMW остават откъснати един от друг и по принуда започват самостоятелна дейност почти от нула. За разлика от Айзенах, фабриката в Мюнхен е почти напълно унищожена от бомбардировките и възстановява производството си с голямо закъснение от всички останали производители в Западна Германия.
Първият следвоенен модел на BMW е елегантната 6-цилиндрова лимузина 501, представена през 1951 г. на автосалона във Франкфурт, а през юли 1954 г. е наследена от луксозния 502, при който е запазен почти същият дизайн на каросерията. Той дебютира на автосалона в Женева в началото на март 1954 г. и вече е снабден с V-образен 8-цилиндров двигател с обем 2,6 литра, благодарение на който максималната мощност е увеличена до 95 к.с. Основната причина за налагането на тази промяна е, че клиентите имали удоволствието да управляват 501, намират неговия двигател за недостатъчно мощен и надежден. Интересно е да се отбележи, че според слуховете от онова време новият 2,6-литров мотор V8 е разработен не от друг, а от британската компания Bristol. Това, което се знае със сигурност, е, че чрез този модел BMW става първата автомобилна фирма в света, която започва серийното производство на модел с двигател V8, при който цилиндровият блок е отлят от алуминий.
Новият двигател на престижния седан е една от особено авангардните инженерни разработки от онази епоха и фактически е първият серийно произвеждан V8 в Германия след края на войната. Освен като седан, BMW 502 се предлага още като купе и кабриолет, но тези варианти са изработвани само в ограничени серии на ръка от каросерийната фирма Baur в периода 1954 – 1955 г.
Базовата цена на BMW 502 в средата на 50-те години е 17 800 DM, което го превръща в един от най-скъпите серийни автомобили на Западна Германия (по това време един учител в страната получава около 200-300 DM на месец).
След 1955 г. започва да се предлага и 3,2-литрова разновидност на 502, която достига мощност от 120 к.с., а от 1957 г. на пазара излиза и още по-мощен вариант. Това е модификация на 3,2-литровия мотор, чиято максимална мощност вече е 140 к.с.
През 1958 г. числото 502 отпада от официалното название на предлаганите модели и те започват да се продават само като BMW 2,6 и съответно BMW 3,2 и 3,2 S. От 1961 г. BMW 2,6 започва да се лансира като 2600 (както и в модификация 2600L), а останалите два варианта стават популярни като 3200L и 3200S, като в чисто дизайнерско отношение се открояват от своите предшественици с по-големите си и осъвременени стоп светлини. Производството на легендарната серия приключва през 1964 г.