Тест » BMW 430d xDrive Coupe: такива дизели ще ни липсват (ТЕСТ)

BMW 430d xDrive Coupe: такива дизели ще ни липсват (ТЕСТ)

2302
2022

Дизел в спортно купе? Преди години подобна комбинация би звучала aбсурдно. А в бъдеще ще ни липсва – поне в модели като BMW 430d. Oбновената Серия 4, която разбуни духовете в социалните мрежи с големите си „бъбреци“ отпред, вече разполага с разкошен дизел в най-добрите традиции на марката. 6 цилиндъра, 3 литра, 650 Нм и 286 конски сили осигуряват мощна тяга още от ниския оборотен диапазон, при това без моделът с две врати да звучи като трактор. Не, тук няма подвеждане като при бензинoвото 430i, където цилиндрите са 4, а работният обем – 2 л.

Това шикозно спортно купе ни посрещна с пробег 776 километра до зареждане. Подобни стойности бяха започнали да ни липсват

Няма ги и притесненията относно пробега – тестовият автомобил ни посреща с обещание за 734 км, преди да се наложи отново да посетим бензиностанцията. Да, такива стойности на бордовия компютър определено ще ни липсват… На магистралата с помощта на 8-степенния автоматик ZF разходът беше около 6,5 л на 100 км – и то при средна скорост от 140 км/ч. Любопитно е, че на връщане по същия маршрут (без съществени разлики в денивелацията)– но след наливане на дизелово гориво от друга верига бензиностанции, консумацията се вдигна с 1,5 литра!

Дигитален кокпит в комбинация с множество физически бутони – тук водачът се ориентира безпроблемно. Кожените седалки са не само шикозни, но и удобни

А голямата бъбрековидна радиаторна решетка?

На живо „бъбреците“ изобщо не изглеждат толкова големи – след първоначалната доза „хейт“ в Мрежата почитателите на BMW бързо ги възприеха – особено след като някои си припомниха, а други понаучиха историята на марката. Иначе „уау“ факторът е силно застъпен при този автомобил – за което свидетелстваха десетките увиснали ченета, на които бяхме свидетели през няколкото дни ни с автомобила. Всъщност тази Серия 4 радва не само очите, но и слуха – тъй като „шестакът“ реве много приятно. А на магистралата „мърмори“ с ниски обороти и изобщо не се натрапва акустично.

На таблото виждате изображение на пътните ленти и превозните средства около вас, които асистиращите системи отчитат

430d xDrive Coupe обаче е най-тежката модификация на модела – със своите 1855 килограма тя е с почти 200 килограма по-тежка от 2-литрово бензиново 420i xDrive. А тази огромна разлика в теглото ще се усеща върху предницата – и определено ще се усеща, ако карате една след друга двете версии на писта. 430d винаги е „мек“ хибрид и може да бъде поръчан единствено в комбинация с 4х4-задвижване – на стартова цена 115 400 лева.

Виртуална реалност за помощ при паркиране на централния екран – силуетът на автомобила бива наложен върху изображението

Освен с разкошния си мотор, моделът радва и с практични таланти като голям багажник (440 литра). Кокпитът е дигитализиран, но в никакъв случай не прекалено много – така че не се налага да се „лутате“, за да откриете най-важните функции.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател: редови 6-цилиндров, отпред надлъжно • Работен обем: 2993 см³ • Мощност: 210 кВт (286 к.с.) при 4000 об/мин • Максимален въртящ момент: 650 Нм при 1500-2500 об/мин • Задвижване: двойно, 8-степенна автоматична трансмисия • Дължина/ширина/височина: 4768/1852/1390 мм • Тегло: 1855 кг • Обем на багажника: 440 л • Ускорение 0-100 км/ч: 5,1 сек • Макс. скорост: 250 км/ч • Разход: 5,9 л/100 км • CO2 емисии: 155 г/км • Цена: от 115 400 лв.

Мощен като мечка: 3-литровият редови „шестак“ генерира 286 к.с. и 650 Нм. Щангите отстрани правят каросерията по-устойчива на усукване

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ