2021
В средата на 80-те години планирането на продукти в завода на BMW в Претория (столицата на ЮАР) е раждало невероятни плодове. Подобно на малка тунинг компания, южноафриканците се „докопват“ до модулната система на производство на групата и създават моделите на мечтите си – като 333i, специална версия на втората Серия 3 (E30).
Ултрабързата „тройка“ ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди
BMW 333i е специална версия на E30. Тя е разработена в сътрудничество между BMW Motorsport GmbH и Alpina само за пазара в Южна Африка. За да се разгърне моделната гама над 325i, под късия преден капак на „тройката“ влиза големичкия агрегат M30 – директно от Серия 7 (E32). Тампоните на двигателя, радиаторът на охладителната система, всмукателният колектор и кутия на въздушния филтър са взети назаем от Alpina B6.
Блокажът на диференциала гарантира, че 3,3-литровият агрегат ще изпрати успешно своите 197 к.с. към пътя. Във комбинация с късите предавки на 5-степенната спортна трансмисия (първа е долу вляво) Е30-ката се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди, а според тогавашните измервания максималната скорост е била 231 км/ч.
Произведени са само 204 екземпляра
В периода между 1985 и 1986 г. от 333i са произведени само 204 бройки, всяка с тегло 1256 килограма – или с 45 повече от 325i. Бутиковата версия се предлага само с две врати и с десен волан. 333i може да бъде поръчано само в червен, черен, бял и сребрист цвят. Всичко в интериора е добре обмислено. Бордовият компютър е интегриран в една от дюзите на вентилацията. Собствениците на модела е трябвало да избират между сервоуправление и комфортна температура в купето – защото помпата на сервоусилвателя и климатикът не са се побирали под капака заедно с мощния шестцилиндров двигател. В онези BMW M3 за южноафриканския пазар изобщо не се е предлагало и това е бил неговият заместител.
В периода между 1985 и 1986 г. от 333i са произведени само 204 бройки, всяка с тегло 1256 килограма – или с 45 повече от 325i. Бутиковата версия се предлага само с две врати и с десен волан. Всичко в интериора е добре обмислено. Бордовият компютър е интегриран в една от дюзите на вентилацията. Собствениците на модела е трябвало да избират между сервоуправление и комфортна температура в купето – защото помпата на сервоусилвателя и климатикът не са се побирали под капака заедно с мощния шестцилиндров двигател. В онези BMW M3 за южноафриканския пазар изобщо не се е предлагало и това е бил неговият заместител.