AUTO BILD България / BMW 330e срещу Lexus IS 300h: Близко ли са алтернативите на дизела?

BMW 330e срещу Lexus IS 300h: Близко ли са алтернативите на дизела?

Комбинация от бензинов агрегат и електромотор – това би трябвало да е най-добрата техника за пестене. Тествахме дали хибридите на BMW и Lexus са подходящи да заменят дизеловите двигатели


20
май
2017

ДИЗЕЛОВИЯТ ДВИГАТЕЛ е почти мъртъв – с цел опазване на климата неговото използване трябва да бъде преустановено. Поне така смятат европейските политици. Затова дискусиите относно дизеловите мотори стават все по-чести: „Трябва ли да бъде дизелов агрегат?“ Какви са алтернативите? Електромобили? Или пък може би хибриди?…
Нашите два тестови автомобила отговарят и на двете изисквания: BMW 330e и Lexus IS 300h, фини седани от среден клас с цена около 100 000 лв., поемат по различни технически пътища. „Баварецът“, който благодарение на акумулаторната си батерия с капацитет от 7,6 кВтч може да измине на електричество около 40 километра. Освен това може да бъде зареждан от контакта (Plug-in). За разлика от „японеца“. Няма кабел, електрически може само да излезе от паркинга, преди да се включи бензиновият мотор. Няма значение – важно е да има шоу.

То обаче приключва твърде рано. И е по-меко, тъй като Lexus благодарение на дългогодишния си опит е успял да настрои великолепно 2,5-литровия атмосферен двигател и електромотора със 105 кВт. Пъргаво потегляне, никакви придърпвания с безстепенната автоматична трансмисия – така придвижването в задръстване не се усеща. В градски условия Lexus IS е непобедим, още повече че в режим на пълзене са му достатъчни 4,8 литра.

По-малкият 2-литров турбомотор в 330i не само харчеше повече по време на теста ни (5,5 литра), но бе и по-шумен при стартиране. Затова пък усещането е, че мускулите на BMW са доста по-големи от 29-те конски сили повече. 6,4 вместо 8,7 секунди до темпо 100 са друг свят, а причината е, че при 330e електромоторът удря едно рамо със своите 100 Нм по всяко време.
Доста необичайна е тази помощ за свикналите с моделите на BMW. С 18-цоловите си джанти 330e вози сравнително приемливо, като единствено по много лоши пътища това BMW издава неприятни звуци.

BMW 330e iPerformance

Всичко е удобно разположено, също и бутонът на iDrive вдясно на централната конзола. До него е превключвателят за хибридните режими, на оборотомера се показва състоянието на зареждане. Акумулаторните батерии повдигат пода на багажника и отнемат 110 литра от вместимостта. Контактът за зареждане се намира вляво пред шофьорската врата.

Още по темата

Card image cap
Тест: Honda омекоти космическия си кораб

16
февр.
2017

Край със странния и просторен автомобил: компактният модел вече е по-нормален и по-спортен. И най-сетне тягата се осигурява от турбо

Card image cap
Първи тест на най-малката Honda

21
дек.
2015

Напълно различна и въпреки това всичко е постарому: на новата Honda Jazz й липсва само огън под предния капак

Card image cap

В последния брой:

Архив >