BMW 325i Touring: 6 цилиндъра на промоция


25
сеп.
2021

НАЧАЛОТО НА ТОЗИ ТЕСТ БЕ ТРУДНО. Бързо намерихме желания от нас кандидат. В Kunau Automobile в Хамбург предлагат добре поддържан 325i от първа ръка и ни посрещат за пробно шофиране. Азем, любезният продавач, бързо преподрежда автомобилите в двора на автокъщата, но точно нашият 6-цилиндров модел не иска да стартира. Едва след донасянето на буустер и дълго въртящ стартер този Touring най-после „пали“. Дългата процедура по стартиране демонстрира една от малкото слабости на иначе солидния мотор N53: уязвимите дюзи. Те често се развалят, особено когато автомобилът е престоял дълго на едно и също място. На следващата сутрин, когато връщаме 13-годишното BMW на търговеца, проблемите със стартирането вече са минало.

Като нови: устойчиви на надраскване повърхности. Освен това превъзходно работеща 6-степенна механична скоростна кутия

По време на фотосесията култивираният, притежаващ висок въртящ момент двигател ни впечатлява трайно. 3 литра работен обем звучат като висок разход на бензин, но бордовият компютър не потвърждава нашите опасения. Дори и в града можете да постигнете едноцифрена стойност. Благодарение на късия скоростен лост и късите му ходове превключването е истинска наслада. Но тъй като двигателят придвижва мощно и безпроблемно тежащия 1,6 тона Touring дори и под 1500 оборота, човек може да кара натовареното 325i и без да превключва често предавките. За какво всъщност бе необходим този даунсайзинг?

От десетилетия едно хитроумно решение: разделеният на две заден капак. Малцина са го копирали от BMW

Когато във фокуса са мястото и комфортът, то тогава Серия 3 не е най-добрият кандидат. Неособено големите предни седалки не са по вкуса на едрите водачи и пасажери. А с 16-цоловите джанти с гуми 205/55 и без окачване M се усеща стегнатата базова настройка на баварския модел. Всичко обаче е повече от поносимо, тъй като E90 не тропа. Уязвимото окачване на неговия предшественик E46 определено не е наследено, като стресът идва единствено от спорадични разбити лагери и шарнири. Във форумите притежателите се оплакват и от ръжда. При предишни тестове на употребявани автомобили дори ние сме откривали корозия по E90 (виж слаби места). Този кандидат обаче е перфектен както отвън, така и по дъното. Все пак е наложително да се провери задният капак на Touring за наличие на корозия. Не е необходимо да гледате рамките на прозорците като при старото Серия 5 Touring (E39), а под страничните тапицерии. Стойте далеч от по-редките 320si. Високо-оборотният 4-цилиндров мотор (173 к.с. при 7000 оборота) с висока степен на сгъстяване „умира“ рано.

16-цоловите джанти са добри за комфорта. Спирачките и гумите на тестовия автомобил са нови
Стегнатото окачване се търпи с малките 16-цолови джанти и с обикновени гуми

Внимавайте и при доста разпространените двигатели – например този със самовъзпламеняване N47, който от средата на 2007 г. се монтира във всяка дизелова (4-цилиндрова) E90. През 2009 г. двигателят е преработен, но въпреки това болестите на 4-цилиндровия дизелов мотор не са съвсем излекувани. Така или иначе редовият 6-цилиндров мотор доставя голямо удоволствие!

LED или лазерни светлини? Не, преди десет години последен писък на модата бяха биксеноновите фарове

Продължете на следващата страница

Още по темата