BMW 320d xDrive: BMW като по учебник


30
юли
2019

Може би новата Серия 3 е чаканият с най-голямо вълнение модел на BMW. За 40 години и 6 поколения някогашният компактен модел, а сега автомобил с дължина от 4,71 метра, е продаден 15 милиона пъти. Седмото поколение на модела притежава значително по-здрава каросерия и е по-леко с около 55 килограма. Освен това центърът на тежестта е по-нисък с 10 милиметра в сравнение с предшественика. Предната следа е увеличена с 43 мм, а задната – с 21 мм.

Новооформеният интериор е като костюм по мярка – отвътре колата не е нито тясна, нито прекалено широка. Серия 3 G20 е с обновен дизайн на кокпита, с два големи дисплея на арматурното табло и Head-up дисплей за водача. Веднага ни прави впечатление, че материалите и изработката им са значително по-качествени в сравнение с тези на предшественика. Системата Intelligent Personal Assistant улеснява управлението по време на шофиране, тъй като например гласовите команди могат да се използват за функции като климатичната инсталация и не се налага да я активирате с бутони.
Особеното при Серия 3 е, че при управление не се усеща като голям автомобил. Управлението на Серия 3 е класно и страхотно – ще изпитате истинска радост с автомобила в завоите.

Както и преди, BMW Серия 3 обича завоите – особено тези на пистата

Тази комбинация от задно задвижване, сравнително ниско тегло (1525 кг), директно управление и пъргаво пътно поведение не се среща навсякъде. Още по-хубавото е, че от BMW комбинират тези спортни добродетели с обикновен дизелов двигател: с работен обем 2 литра, 4 цилиндъра и мощност 190 к.с. Именно него тествахме в 320d и мога да кажа, че той е напълно достатъчен – доказва го и високият му пазарен дял. Максималният му въртящ момент е 400 Нм, което е гаранция за вълнуващи преживявания зад волана: пъргав агрегат, който не се бои от ускоряване и чието турбо му дава „криле“ още от ниския диапазон на оборотите. Мощността в BMW 320d не се разгръща на тласъци и прекалено спортно, а екстремно уверено.

Както винаги двигателят си партнира отлично с 8-степенната спортна автоматична трансмисия. За чувствително подобрения комфорт на шума отговарят редица технически мерки: серийното акустично предно стъкло и опционалните акустични странични стъкла определено на преден план. Новата Серия 3 е с осезаемо по-комфортно окачване.

ИЗВОД

От BMW определено не са забравили кое е превърнало Серия 3 в икона на марката: в този клас моделът от среден клас на баварците вдига летвата по отношение на динамиката още по-високо и почти недостижимо за конкурентите си. Освен това пакетът от асистиращи системи и свързаността са на изключително високо ниво.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. турбомотор Работен обем 1995 куб.см Макс. мощност 140 кВт (190 к.с.) Макс.въртящ момент 400 Нм Задвижване двойно/8-степ. авт. трансмисия Макс.скорост 233 км/ч 0-100 км/ч за 6,9 сек Разход 6,2 л/100 км Цена от 90 000 лв.

Още по темата

Card image cap
BMW X1 срещу VW Tiguan: Тест на мощни дизелови SUV-ове

30
ное.
2016

Най-мощните дизелови агрегати в компактните SUV-ове на BMW и VW – тествахме ги

Card image cap
VW Arteon R-Line: Golf de Luxe

19
окт.
2017

В одеждите на топмодификацията на Arteon се крие Golf R, „напомпан“ до размерите на средния клас

Card image cap
Може ли Mercedes-AMG GT S да победи 911 Turbo?

13
юни
2017

С AMG GT по принцип Mercedes предлага Porsche 911. Дали пък не е даже по-добро? AUTO BILD ще ви даде отговора

Card image cap
Teствахме първия модел с променлива степен на сгъстяване!

17
ное.
2017

Новото Infiniti QX50 ще бъде първият сериен автомобил с двигател с променлива степен на сгъстяване. AUTO BILD успя да изпробва прототип на модела

Card image cap
100 000 км с Ford Mondeo Turnier 1.5 EcoBoost: създаден, но не за вечността

26
мар.
2018

Тестовата оценка бе понижена заради малък болт – но Ford имаше късмет

Card image cap

В последния брой:

Архив >