През 1938 г., след период от деветгодишно прекъсване в България е възобновено провеждането на автомобилни състезания. Първото от тях е рали „Розова долина“, организирано от Пловдивския клон на Българския автомобилен и туринг клуб на 2 юни същата година. Две години по-рано у нас е доставен един от най-интересните и атрактивни спортни автомобили в довоенната епоха – поръчково изпълнение на BMW 319 роудстър, купено през 1936 г. от Германия от нашия голям автомобилен и мотоциклетен състезател Димитър Соколов. Дебютната изява на този забележителен автомобил е именно по време на първото рали „Розова долина“. Само два месеца след успешния финал на ралито, БАТУК провежда второ състезание с център Варна, което представлява умален вариант на рали Монте Карло в рамките на България. За разлика от „Розова долина”, пътната карта на първия Автомобилен събор във Варна вече обхваща почти всички главни шосета на територията на страната, като за участие се записват 18 състезатели, които тръгват от няколко града. Фаворит, както в общото класиране, така и в първа категория, разбира се е Димитър Соколов.

През 1939 г. БАТУК организира второ издание на „Розова долина“ по много по-усложнен и интересен маршрут, както и втори събор във Варна. Основният лидер от надпреварите от предходната година Димитър Соколов отново се включва в „Розова долина“, където за пореден път е безспорен победител. Той обаче пропуска проведеният скоро след това II-ри автомобилен събор във Варна, тъй като междувременно е получил покана за участие в престижната надпревара за Голямата награда на Белград и започва усилени тренировки.

На трети септември 1939 г. в сръбската столица е даден старт на първата и последна в историята на страната надпревара от серията Гран При – най-значимото спортно събитие на Балканите преди началото на войната, по време на което хиляди любители на висшия автомобилен пилотаж имат щастието да наблюдават на живо най-бързите автомобилни асове в света, легендарните „Сребърни стрели“ на Mercedes-Benz и елитния тим на Auto-Union. В спортната програма са включени и състезания със серийни автомобили, разделени в няколко групи, според работния обем, където се изявява и нашият състезател, а участието му става възможно, благодарение на анонимно дарение от 2000 динара, получено от Белград. Нашите кореспонденти не пестят хвалбите си към единственият български претендент:
„…Състезанието на туристическите коли представлява особен интерес за нас, поради участието на българина Димитър Соколов. Нашият съотечественик прояви отлични качества на опитен състезател и смел спортист, но сравнително износената му кола не можеше да води равна борба с фабричните представители на БМВ, образуващи елитен тричленен екип…“

Това за съжаление е и последната чуждестранна изява на Димитър Соколов, а последните му стартове с уникалното BMW 319 в България са направени между 1947 и 1949 г. в няколко местни надпревари, след което провеждането на автомобилни състезания у нас е преустановено за близо десет години.
Най-известният състезателен автомобил на България, символ на една отдавна отминала епоха на гордост и слава, свързана с името на нашия велик състезател, понастоящем е част от колекцията на Тодор Деляков от Поморие.

ИЗВОД
Автомобилът на Димитър Соколов е може би най-стойностният колекционерски екземпляр, запазен в България (редом с Mercedes 600 Pullman Landaulet от гаража на УБО). Той отговаря на някои от най-високите критерии на FIVA в това число – изключителна история, славно минало, уникална заводска преработка и стопроцентова оригиналност.