Тест » BMW 223i Active Tourer: Различният, типичният, практичният (TECT)

BMW 223i Active Tourer: Различният, типичният, практичният (TECT)

3110
2022

Когато през 2014 г. на пазара се появи BMW Серия 2 Active Tourer, се разразиха големи дискусии. Напречно монтирани двигатели, предно задвижване, необичайна форма на ван – „това не е BMW“, казваха повечето. Въпреки необичайната форма на каросерията притежаващият типичната за марката техника успя да се наложи и вече е продаден над 400 000 пъти. Второто поколение на BMW Серия 2 Active Tourer е на пазара от тази година и сега в центъра на обсъжданията са самоувереният дизайн и липсата на легендарния контролер iDrive.

Първо трябва да споменем, че компактният модел на BMW няма почти нищо общо със своя предшественик. Сега той изглежда различно, особено с големите си „бъбреци“ и с тесните фарове в предницата. Модерен, по-скоро кросоувър, отколкото остарялото обозначение ван, подчертано динамичен, с пораснали размери при същото междуосие (2,67 м). 4,39 метра е дължината на модела, широчината му – 1,82 метра, а височината – 1,58 метра, – заедно с по-скосените колони на покрива външността на компактния модел на BMW е станала по-спортна.

В кокпита веднага ще усетите липсата на iDrive. Иначе обстановката е изцяло нова, функционална – с Curved Display, висококачествени материали и отлична изработка

Преминаваме към вътрешното пространство на Серия 2 Active Tourer. Там впечатление прави новият Curved Display, под чието извито стъкло са приютени два монитора с 12,3 и 10,7 инча. Другото нещо, което всъщност липсва, е iDrive контролерът на инфотейнмънт системата. Дясната ви ръка ще го търси напразно (например ако искате да направите зуум на картата на навигацията), но ще трябва да свикнете. Затова пък между двата дисплея има четири интегрирани бутона за бърз избор – за навигацията, мултимедията, телефона и последно използваното меню. Системата за гласови команди на Active Tourer функционира бързо и безпроблемно.

Още по-гъвкава в сравнение с предшественика е задната седалка, осигуряваща достатъчно място: елементите на сгъващата се в съотношение 40:20:40 задна седалка могат отделно да се регулират по дължина с до 13 см.

Вместимостта на багажника на 223i е от 406 до 1455 литра – напълно достатъчна за най-необходимия багаж плюс детско колело, няколко кашона с играчки и книги, както и „много други неща, които искам да си взема“

Достатъчно за кокпита и неговото управление, сега да видим какво умее на пътя новото BMW 223i. Тестваме единствения бензинов 4-цилиндров агрегат в гамата. С 204 к.с. и 320 Нм максимален въртящ момент компактният модел е доста прилично моторизиран за нуждите на всекидневието. Второто поколение на 223i е оборудвано с 48-волтова бордова мрежа (19 к.с. и 55 Нм), която се различава от досегашния вариант с по-голяма батерия и с по-голям стартер-генератор. Впечатленията ни от шофирането бяха повече от положителни. Със системна мощност от 218 к.с. моделът на BMW се движи бързо и мощно, а серийната 7-степенна автоматична трансмисия работи незабележимо.

Удобни спортни седалки, които няма да ви напрягат и изморяват при дълъг път

Като цяло задвижването на BMW 223i разполага с достатъчни резерви на мощност при изпреварване, като в спортен режим дори доставя малко удоволствие. Active Tourer е пъргав, с неутрална настройка. Управлението на 223i е фино и с добра обратна връзка. Настройката на окачването не е прекалено стегната, като в повечето случаи пружините и амортисьорите дават комфортен отговор на неравностите на пътя.

Отпред новото BMW 223i Active Tourer изглежда по-динамично, подобрено е и въздушното съпротивление (0,26). Големи осмоъгълни „бъбреци“ – въпрос на вкус

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

ДВИГАТЕЛ 4 цилиндъра, турбо + електромотор • РАБОТЕН ОБЕМ 1998 см3 • СИСТЕМНА МОЩНОСТ 160 кВт (218 к.с.) • МАКС. ВЪРТЯЩ МОМЕНТ 360 Нм • ЗАДВИЖВАНЕ предно • Д/Ш/В 4386/1824–2102/1576 мм • ТЕГЛО 1545 кг • БАГАЖНИК 415-1405 л • 0-100 КМ/Ч 7,0 сек • МАКС. СКОРОСТ 241 км/ч • РАЗХОД 6,0 л/100 км (WLTP) • CO2 137 г/км (WLTP) • ЦЕНА от 75 900 лева

ИЗВОД

Вижда се, че от BMW са си написали образцово всички домашни работи по отношение на разработката на новия Active Tourer: самоуверен дизайн, много добра динамика, отлична практичност, подобрен комфорт. Малко необичайна е липсата на iDrive контролера, но се свиква.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин