BMW 2002 Turbo: убиецът на Porsche-та за 218 хил. лева


19
сеп.
2019

BMW 2002 Turbo си търси нов собственик. На снимките предлаганият за продажба автомобил изглежда великолепно. Той е първа регистрация от 1975 и по данни на търговеца е реставриран през 2015 и 2016 г.

При този процес е било отделено изключително внимание. 2002-ката в цвят металик Polaris носи типичните М-ивици и „огледалните“ надписи на бронята. Гумите са „обути“ на джанти Alpina. За повече комфорт „баварецът“ е получил шибедах. В интериора цари типичният стил на 70-те години: изкуствена черна кожа „облича“ спортните седалки, а като контраст се явява червеният кокпит. Според информацията на дилъра това BMW 2002 Turbo e на 25 000 км – но вероятно в случая става въпрос за пробега след реставрацията. Още по-атрактивна от визията на ретро „бегачката“ е нейната цена – 218 000 лева иска продавачът за „спортиста“ от Мюнхен. Не е евтино, но на други места за подобни машини искат до 270 000 лева!

С Turbo BMW прави сериозна провокация

Да се върнем малко назад в историята: годината е 1973. Аферата Уотъргейт изяжда главата на американския президент Никсън, Германия се бори с петролната криза, а BMW лансира на пазара нова версия на любим модел – BMW 2002 Turbo. Надали човек би могъл да избере по-неточен момент за пускането на подобен автомобил. Петролът намалява – а какво правят хората от Мюнхен? Те пускат „уличен спортист“, който при динамично шофиране „гълта“ между 15 и 20 л бенин на 100 км.

Ако трябва да бъдем честни, този разход не е повлиял много на 2002 Turbo – все пак моделът е произведен само в 1700 бройки. От финансова гледна точка купето не се оказва успешно за BMW. To e лошо за компанията през 70-те, но идеално за колекционерите, тъй като екзотичният характер на „бавареца“ го прави магнит за колекционерите.

Първият германски модел с турбо

Под предния капак на BMW-то работи „турбиниран“ 2-литров 4-цилиндров модел със 170 к.с. Така моделът се превръща в първия германски сериен автомобил с турбокомпресор. За днешните разбирания налягането на турбото от 0,53 бара е съвсем ниско, но през 70-те е било напълно достатъчно, за да бъде „натупано“ всяко Porsche при старт на светофара.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: