BMW 128ti срещу Golf GTI и Focus ST: кой е най-добрият хотхеч? (ТЕСТ)

2105
2021

ТОВА, ЧЕ НА ХОРАТА ОТ МЮНХЕН не им липсва самочувствие, ни е известно още от появата на 2002 turbo, представен от BMW със 170 к.с. и огледален надпис на предния спойлер (за престиж при изпреварване) през 1973 г., точно по времето на петролната криза. Първата Серия 1 през 2004 г. бе с редови 6-цилиндров двигател, задно задвижване и 265 к.с. като 130i. А топмоторизацията на актуалното поколение F40 – M135i xDrive, също си я бива. Естествено тя си има цена – за под 100 000 лева няма да можете да имате топмодификацията.
Прекалено много пари за клиентите на класическите GTI. Именно тях атакува сега новият 128ti: предно вместо двойно задвижване, 265 вместо 306 к.с.

В задните части на тримата кандидати личат по две ауспухови тръби, както и характерни брони и спойлери на покрива. Всеки показва, каквото има

Съществуват, разбира се, и по-сериозни лишения, макар че феновете на марката са непреклонни по отношение на предното задвижване. Водачите на Ford и VW пък не познават друг вид задвижване. Focus ST разполага в този клас с повече от приличните 280 к.с., докато представителят от Волфсбург Golf GTI, е с 245 к.с. За удоволствието от шофирането при BMW трябва да напомня съкращението „ti“ в името. То означава Touring International и е отдаване на почит към 2002 ti от 1968 г. Отличителните знаци по праговете и подлакътника поддържат спомените живи. Докато яркото M-шоу се харесва на хората с гореща кръв, почитателите на скромната проява се ориентират по-скоро към Golf. Той винаги е със сдържан външен вид.

BMW 128ti Позицията на седене, управлението на кокпита и качеството в Серия 1 са на ниво. Надписите „ti“ маркират спортния модел
FORD FOCUS ST В почти непроменения кокпит управлението е по-убедително от качеството на изработка
VW GOLF GTI С новата система за управление на кокпита митът за интуитивно управляващия се VW вече е разколебан

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин