BMW ще пусне водородно X5 в малка серия още през 2022 г.

0509
2022

Нови детайли за водородното X5 на BMW. iX5 Hydrogen ще се появи в малка серия на пазара още през тази година, а по-голяма серия може да я последва на по-късен етап. Информацията!

Още през 2019 BMW обяви, че ще пусне водородна версия на X5, която ще се появи в края на 2022 г. Нареченият iX5 Hydrogen SUV ще се появи в малка серия. За да насърчат производството и разработката на горивни клетки, хората от Мюнхен са създали собствен център.

В iX5 Hydrogen ще се използва второто поколение на горивната клетка, при която постоянната мощност е удвоена. Самата горивна клетка има електрическа мощност от 125 кВт. (170 к.с.). Два та резервоара според BMW побират до 6 кг водород. За да е на разположение достатъчно енергия и за кратки спринтове, BMW са поставили батерия под багажника. В комбинация с електромотор iX5 Hydrogen има системна мощност от 275 кВт. (374 к.с.).

Малката серия на iX5 Hydrogen ще се появи още през 2022

Оливер Ципзе, председател на управителния съвет на BMW AG, вярва във водородната клетка: „Тя ще бъде важна и в индивидуалната мобилност. За нас задвижваните с водород автомобили са идеалната технология, която ще допълни електромобилите.”  

Голямата серия ще трябва да почака. Поне засега. Първоначално iX5 Hydrogen ще се тества в малка серия от 100 бройки още през 2022 г. BMW демонстрира зрялостта на техниката за горивна клетка с пускането на тази малка серия, а вероятното голямо серийно производство ще стартира през 2025.

На външен вид iX5 Hydrogen се разпознава като BMW X5. Модификациите по външността са в рамките на приличното. Новото BMW е с много на брой сини акценти, които го обозначават като BMW i-модел: по предния капак, по вентилационните отвори на бронята има сини елементи. Отстрани впечатление правят алуминиевите джанти.  В задницата на Hydrogen Next ще има дифузьор.

Водородът отдавна е тема при BMW

Техниката с горивна клетка за планираната малка серия е от кооперацията на BMW и Toyota. От 2013 г. двата автомобилни производителя работят заедно, а от лятото на 2015 г. BMW тества флотилия от Серия 5 GT на водород пригодността на съвместно разработеното задвижване. При това BMW още от години работят по автомобили с горивна клетка, досега обаче без видими успехи. Макар, че през 2002 г. бяха произведени 100 бройки от BMW Hydrogen 7 на базата на Серия 7 E66, те не стигнаха до продажба. Вероятно това ще се промени със серийната версия на iX5 от 2025 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин