BMW ще използва революционен електромотор в главината

1907
2024

По-висока ефективност, по-голям пробег, по-ниско тегло: разработеният от стартъпа DeepDrive двигател може да намери приложение в много електромобили в бъдеще

В момента BMW работи върху нова технология, която може да доведе до революция при електрическите автомобили: съвместно със стартъпа DeepDrive, компанията с централа в Мюнхен разработва електродвигател за монтаж в главината, който на практика комбинира два двигателя в един. Новата система за задвижване досега е била непрекъснато усъвършенствана от BMW в лабораторни условия, а сега тепърва предстои да се доказа в пътни тестове.

Производителен колкото два двигателя

При разработката на задвижващия модул изобретателите от DeepDrive са били вдъхновени от класическия двигател в главината, който се използва например в електрическите велосипеди и при който електрическият мотор е интегриран директно в главината на колелото и я задвижва. Няма нужда от скоростна кутия, което повишава степента на ефективност и същевременно намалява теглото. Особеното при агрегата на DeepDrive е концепцията с т.нар. „двоен ротор“, при който едновременно се задвижват вътрешен и външен ротор, което позволява на агрегата да постигне производителността на два двигателя.

Hyundai и Kia също провеждат разработки в тази сфера

BMW не е единственият производител, който проучва подобни задвижвания: Hyundai и Kia представиха подобна концепция, наречена UniWheel, но тя все още не е стигнала до толкова напреднала фаза, колкото задвижването DeepDrive. Все още не е ясно откога ще бъде използван новият двигател – но вероятно това няма да стане преди 2030 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин