BMW тества усилено новото X1 на ток


11
май
2022

Започва обратното броене за третото поколение на BMW X1 – както и за първото Sports Activity Vehicle (SAV) с чисто електрическо задвижване в премиум компактния сегмент. Сега новото BMW iX1 (среден разход на електроенергия: 18,4 – 17,3 кВтч/100 км според WLTP; CO2 емисии: 0 г/км; електрически пробег: 413 – 438 км според WLTP; данни според NEDC: – ; прогнозни данни на базата на актуалното ниво на разработка на автомобила) успешно приключва тестовете за динамика на управлението в зимния тестов център на BMW Group на полярния кръг. По покритите със сняг пътища и специално подготвените ледени повърхности около Арйеплог в Северна Швеция то заедно с Plug-in хибридните модели на новото BMW X1 преминава през изпитанията на своите системи на задвижването и окачването. С това процесът на разработките за серийно производство на поредния напълно електрически модел на BMW Group достигнат до финалната си фаза.

Тежките тестове при смразяващ студ и зимни пътни условия са особено интензивно натоварване най-вече за електромоторите, електрическото задвижване на четирите колела, високоволтовата батерия, както и управляващата електроника и технологията за зареждането на  BMW iX1. Неговата технология BMW eDrive от пето поколение осигурява кратки времена за зареждане и голям пробег дори и при екстремно ниски минусови температури благодарение на най-актуалното поколение на акумулаторните клетки и интелигентното управление на топлината. С по един електромотор на предната и задната ос, чиито разгръщане на мощността се координира прецизно за максимално сцепление и динамика, както и екстремно бързия контрол на сцеплението BMW iX1 разполага с идеалните предпоставки за уверено задвижване на всякакви настилки.

В зимния тестови център на BMW Group в Арйеплог особено детайлно могат да бъдат настроени системите за контрол на задвижването и окачването на новите модели. Заснежените настилки и специално подготвените за тестовете повърхности на замръзналите езера осигуряват на инженерите на BMW Group идеалните условия съгласуване на управлението на двигателите, на електрическото задвижване на четирите колела и на системите за контрол на окачването – до граничните режими на надлъжното и страничното ускорение. Ледените повърхности осигуряват и перфектните възможности за фини тестове и оптимизиране на взаимодействието между задвижването и окачването. Интензивната тестова програма е основата за винаги сигурно, уверено и типично за BMW спортно поведение на пътя, както и за хармонично цялостно изживяване при шофиране.

BMW iX1 е вече третият SAV на марката с чисто електрическо задвижване. То ще допълни гамата от модели непосредствено след въвеждането на пазара на новото BMW X1, планирано за есента на 2022 година. Моделът с чисто електрическо задвижване е базиран на гъвкавата автомобилна архитектура и ще се произвежда на една и съща поточна линия заедно с вариантите на компактния SAV с двигатели с вътрешно горене и Plug-in хибридно задвижване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин