BMW тества електрическата „петица“ на Полярния кръг

2903
2023

Световната премиера на първото BMW Серия 5 с напълно електрическо задвижване предстои, но то вече издържа ултимативните тестове за издръжливост. При интензивната тестова програма при зимни условия новото BMW i5 многократно доказва издръжливостта на електрическото си задвижване, както и динамичните си качества. От първите тестове до финалните фини настройки, тестовата програма на лед и сняг продължава повече от година. Като част от всеобхватните тестове по междуградски пътища, магистрали и специално подготвени тестови трасета, развойните инженерите се фокусират основно върху шофирането при ниски температури и върху настилки с ниско сцепление. По утъпканите заснежени настилки, заледените планински пътища или замръзналите езера най-добре се вижда колко добре иновативните системи за контрол на задвижването и окачването успяват да оптимизират сцеплението, динамиката на управлението и стабилността на пътя. В резултат на това динамичните зимни тестове на изцяло електрическия седан приключват точно там, където са започнали: в смразяващия студ на зимния тестов център на BMW Group в Арьеплог, Северна Швеция.

Тест на издръжливостта на технологията BMW eDrive при постоянно високи натоварвания и при екстремно ниски температури  

В рамките на процеса за подготовка за серийно производство новото BMW i5 завършва първия си тест за издръжливост през февруари 2022 г. по време на пътуване от Мюнхен до тестовия полигон на BMW в Арьеплог. С пълен камуфлаж, състоящ се от фолио, пластмасови елементи и решетки, както и временни фарове и задни светлини, прототипът на напълно електрическото BMW Серия 5 предприема петдневно тестово шофиране от подножието на Алпите през Дания до ръба на Полярния кръг в Лапландия, Швеция.  

По време на пътуването от около 3000 километра двигателите, мощната управляваща електроника, високоволтовата батерия и интегрираната система за отопление и охлаждане за интериора и системата за съхранение на енергия успяха на най-ранен етап да демонстрират високата си степен на зрялост при работа на дълги разстояния. С най-новата технология на акумулаторните клетки и интелигентно контролирано управление на топлината, технологията BMW eDrive от пето поколение, доразвита за новото BMW i5, осигурява дълъг пробег и кратко време за зареждане при междинните спирания дори при изключително ниски температури.

На финала в Арьеплог инженерите по разработката и тестовете имат на разположение идеалните условия за своите тестови шофирания. Огромни ледени площи, покритите със сняг пътища и замръзналите езера в Северна Швеция предлагат перфектните възможности за тестване на взаимодействието на компонентите на окачването, кормилната и спирачната системи, както и на системите за контрол на динамиката на управлението и стабилността при екстремни външни условия. Още по време на първите тестови шофирания в Арьеплог са поставени основите за увереното, сигурно и типично за марката спортно поведение на пътя на новото BMW i5.

Изпитания в трафика във всекидневието и по зимните пътища в подножието на Алпите

По-късно през 2022 г. са проведени тестове в други тестови зони на BMW Group, както и в ежедневния трафик в и около Мюнхен и в близост до завода на BMW Group в Динголфинг. В допълнение към разгръщането на мощността на задвижването, е необходимо и допълнително  усъвършенстване на технологията на окачването и акустичните качества на новото BMW i5 при най-разнообразни условия, за да се постигне винаги хармонично изживяване при шофиране. И тук част от работата по разработката се провежда специално през студения сезон по заледените и заснежени пътища в подножието на Алпите. През зимата на 2022/2023 г. прототипите на BMW i5 – вече с намален камуфлаж и почти серийни фарове – преминават през редовни тестове, за да докажат функционалността и надеждността на техните системи за контрол на задвижването и окачването при особено взискателни пътни и метеорологични условия. По време на тестовете в баварската родина на марката BMW, настоящото ниво на разработка бе проверено директно от инженерите на BMW, участващи в проекта, преди той отново да замине за тестове за издръжливост в Полярния кръг през февруари 2023 г.

BMW i 5 въодушевява с уникална управляемост на лед и сняг

Повторните тестове в Швеция служат за фини настройки на всички системи за контрол на задвижването и окачването. С ниските коефициенти на сцепление тестовите области, разположени върху замръзнали езера около Арьеплог, предлагат оптимални условия за фини настройки на управлението на мощността на BMW i5 при прецизно възпроизводими условия. В новото BMW i5 контролът на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността), ARB контролът на сцеплението и колелата и управлението на задвижването са свързани в мрежа по такъв начин, че да могат да бъдат гъвкаво координирани и да се допълват взаимно във всяка ситуация на пътя. В резултат на това изцяло електрическият седан е поне толкова добър на лед и сняг колкото всеки модел с конвенционално задвижване. Интегрираното приложение на всички системи за контрол на задвижването и окачването е предпоставка за отличната управляемост на BMW i5 при зимния тест. Колкото по-взискателни са условията, толкова по-убедително се представя изцяло електрическият модел на новото BMW Серия 5 Седан със скоростта и прецизността на своите системи за управление. То предлага хармония между оптимално сцепление при потегляне и превъзходна стабилност в завоите и при спиране, които са уникални в сегмента.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин