BMW таксува платен абонамент за отопление на седалките и получава хакерска атака

2107
2022

ВMW въведе пробно абонамент за екстрата „отопляеми седалки“ в Южна Корея. Срещу този тип продажби на други пазари вече протестират не само клиенти, но и хакери!

Как работи системата?

В Южна Корея BMW тества как работи абонамент за някои допълнителни опции. Хората от Мюнхен планират да въведат това и на други пазари. В списъка с опции влизат и отоплението на седалките – „глезотийка“, която през идната зима неминуемо бихме оценили. С абонамент BMW таксува 18 евро на месец за отопление на седалките или 180 евро, ако платите за 12 месеца предварително – подобно на такса за Интернет или за охрана на дома ви. Три години „Heat is on“ струват 280 евро – направо промоция. За „доживотна“ активация трябва да приготвите 400 евро.

Криминални хакери (или по-точно – „кракери“) вече се мобилизират срещу абонамента за отопление на седалките и обявяват, че ще отключват функцията безплатно! Групата е позната на BMW от съответните форуми в eBay или Etsy. Тя често била активирала платените функции „просто така“.

Абонаментите са доходоносен бизнес за BMW – стига да не се намесват „кракерите“, които могат да попречат сериозно на продажбите. Porsche се счита за пионер в абонаментите от подобен тип. Първата идея за тях се появи още през 2017 г. Tesla също ги въведе отдавна. Така например ако закупите електрически автомобил от американската компания, трябва да доплатите, за да ползвате автопилота – въпреки че хардуерът за него е монтиран. Но производителите активират допълнителните функции само с покупка на абонамент. Именно срещу тази процедура сега се бунтуват „кракерите“…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин