Новини » BMW стартира собствено производство на горивни клетки

BMW стартира собствено производство на горивни клетки

0209
2022

Баварският министър-председател д-р Маркус Зьодер, баварският министър по икономическите въпроси, регионалното развитие и енергетиката Хуберт Айвангер, председателят на борда на директорите на BMW AG Оливер Ципсе и Франк Вебер, член на борда на директорите на BMW AG за развойната дейност, на 31 август въведоха в експлоатация производството на системи с горивни клетки в център за компетентност по водорода в Мюнхен.

Поводът е малката серия на BMW iX5 Hydrogen, която ще се използва в цял свят от края на тази година за тестови и демонстрационни цели. С комбинацията от горивна клетка и мощната  батерия гамата се разраства със система за задвижване в премиум сегмента, която е уникална в световен мащаб. С тази технология BMW Group действа като пионер, за да оформи прехода към мобилност с нулеви емисии по различни начини.

Д-р Маркус Зьодер, министър-председател на Бавария: „Бавария е автомобилна страна. Бъдещият успех обаче се крие в иновациите и откритостта към технологиите. Водородът и технологията с горивни клетки задават темпото. Водородът има бъдеще и Бавария е лидер в електрическата мобилност. Към това се добавят #синтетичните горива и водорода. Ние инвестираме почти 500 милиона евро във водородна технология с #изследователски център и водородни зарядни станции. Но федералното правителство също така спешно се нуждае от водородни мрежи на юг.“

„Като универсален енергиен носител #водородът играе ключова роля по пътя към климатичната неутралност. Освен това ще става все по-важен при индивидуалната мобилност. За нас автомобилите, задвижвани с водород, са идеалната технология за допълване по смислен начин на електрическите автомобили с батерии и за оформяне на електрическата мобилност“, каза в сряда в Мюнхен Оливер Ципсе, председател на борда на директорите на BMW AG. „С днешното начало на производство на малка серия горивни клетки, ние показваме зрелостта на този тип задвижване и по този начин подчертаваме неговия потенциал за бъдещето.“  

Франк Вебер, член на Управителния съвет на BMW AG, развойна дейност, допълва: „Благодарение на нашата многогодишна изследователска и развойна работа, ние разработихме цялостно водородната технология. С второто поколение на горивната клетка в BMW iX5 Hydrogen ние увеличихме повече от два пъти постоянната мощност на горивната клетка, докато теглото и размерът бяха значително намалени.“ С тези постижения BMW Group е лидер в развитие на водородната технология и вижда в нея обещаващ потенциал за своето следващо поколение автомобили.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин