2022
Първите производствени образци на новото BMW Серия 7 слизат от производствените линии в завода на BMW Group в Динголфинг днес. Това е двоен дебют: защото както напълно електрическото BMW i7*, така и вариантите на върховия модел на BMW с най-съвременни двигатели с вътрешно горене бележат началото на производството в завода в Долна Бавария. Милан Неделкович, Член на борда на директорите за производство в BMW AG: „Нашето ново BMW Серия 7 е първият луксозен седан в света, при който клиентите могат да избират между три вида задвижване. Независимо дали става въпрос за чисто електрическо задвижване, двигател с вътрешно горене или, в бъдеще – Plug-in хибрид – благодарение на нашите гъвкави производствени структури и изключителен опит в интеграцията, сме в състояние ефективно да реализираме това разнообразие от задвижвания в производството.“
Инвестиции от над 300 млн. евро в автомобилния завод в Динголфинг
BMW Group инвестира над 300 млн. евро в завода за автомобили в Динголфинг за производството на новото BMW Серия 7. По този начин тя движи напред трансформацията на най-голямата си европейска производствена площадка в BMW iFACTORY с нейните направления „lean“, „green“ и „digital“ и по този начин последователно следва модела за производство на BMW на бъдещето. С BMW Серия 7 BMW Group за първи път пилотно се прилага автоматизираното маневриране на нови автомобили в заводската среда – и по този начин оптимизира процесите си при сглобяване и изходяща логистика.
BMW i7: поредният крайъгълен камък в електрическата мобилност в луксозния сегмент
След стартирането на производството и снабдяването на дилърската мрежа с демонстрационни и тестови автомобили, от есента моделите от Серия 7 ще бъдат достъпни за клиенти от цял свят. С BMW i7 BMW Group продължава своята електрическа офанзива в луксозния автомобилен сегмент, чийто символ е и локацията в Динголфинг. Членът на борда на директорите Милан Неделкович: „Точно преди една година тук отбелязахме началото на производството на нашето BMW iX. Следващият етап е BMW i7, а през следващата година ще последва напълно електрическа версия на BMW Серия 5. По този начин ние ускоряваме развитието на електрическата мобилност и електрифицираме нашите основни моделни семейства.” Още тази година поне всеки четвърти автомобил на BMW, произведен в Динголфинг, трябва да има електрическо задвижване. Според актуалните планове, делът на електрифицираните автомобили в общото производство на Динголфинг ще се увеличи до около 50 % до средата на десетилетието.
100 % гъвкавост при смяна на вариантите на задвижването
Новото BMW Серия 7 ще се сглобява на поточната линия в комбинация с модели от BMW Серия 5 и Серия 8 и изцяло електрическото BMW iX. „Индивидуалните варианти на задвижване на BMW Серия 7 могат да се планират гъвкаво“, подчертава мениджърът на завода Кристоф Шрьодер. „Това ни позволява да увеличаваме делът на задвижващия микс, който действително се търси и да натоварваме до максимум нашия завод.“
BMW Серия 7 се възползва от продуктовите и процесните модули на BMW iX.
Новото BMW Серия 7 използва като база технологичните модули на BMW iX не само по отношение на индивидуалните характеристики на продукта като архитектура на бордовата мрежа, потребителски интерфейс и асистиращи системи, но също и що се отнася до процесите на производство и валидиране при сглобяване, в които BMW iX е пионер. Това важи например за новопроектираната монтажна инсталация, въртящия се монтаж, но също и стендовете за тестване на асистиращите системи и новият, по-ефективно проектиран довършителен процес от първото стартиране на двигателя до мястото за експедиране на автомобила.
Повторно използване на инсталации и специален процес за двуцветно лакиране
В каросерийното производство новото BMW Серия 7 е интегрирано в съществуващите структури на предшественика, като модификациите се правят по време на производствените прекъсвания, като по този начин се спестяват инвестиции от стотици милиони евро, както и ресурси чрез повторно използване и адаптиране на системи. Въпреки че в зависимост от технологията на задвижване каросериите на новото BMW Серия 7 се различават по шаси и имат различни геометрии, различните варианти могат да бъдат произведени във всякакъв микс на една и съща основна линия с гъвкава смяна. Чрез автоматизация – например в областта на монтажа на врати – и чрез намаляване на комбинациите от материали и необходимите методи на свързване, е възможно процесите да се планират по-ефективно. В бояджийския цех е създаден специален процес за изключителната двуцветна боя на новото BMW Серия 7, която съчетава мащабни производствени процеси и уменията за ръчно боядисване на експертите от Динголфинг.
Inhouse производство на компонентите на електрическото задвижване
Компонентите за електрическото задвижване за BMW i7 и по-специално високоволтовите батерии и силно интегрираното електрическо задвижване също се произвеждат в завода в Динголфинг. Що се отнася до BMW iX, BMW i4 и BMW iX3, те идват от съседния център по компетентност на BMW Group за производство на електрически задвижвания.
Наскоро там заработиха две нови производствени линии, така вече могат да се произвеждат компоненти за повече от 500 000 електрически автомобила годишно. Броят на служителите в производството на електрически задвижвания в Динголфинг продължава да нараства от около 600 в началото на 2020 г. до над 2300 сега.